שר הבריאות: "עצרנו את העלייה. אנחנו לא סובלים לחינם"

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר בקורס מתשאלים לחקירות אפדימיולוגיות במועצת בנימין, יחד עם ראש המועצה ישראל גנץ, ועמד מקרוב על מערך הקורונה של המועצה. על הסגר אמר: "מדי יום עדיין מגלים כ-3,000 נדבקים בתנאי סגר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/10/20 12:06 כו בתשרי התשפא

שר הבריאות: "עצרנו את העלייה. אנחנו לא סובלים לחינם"
יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על רקע הארכת הסגר וירידה במספרי התחלואה בנגיף הקורונה, שר הבריאות יולי אדלשטיין, הגיע היום (ד') למועצה אזורית מטה בנימין. השר אדלשטיין מבקר בקורס מתשאלים לחקירות אפדימיולוגיות במועצה יחד עם ראש המועצה, ישראל גנץ, ועומד מקרוב על מערך הקורונה של המועצה. 

בפתח דבריו אמר השר כי המצב במועצת בנימין הדאיג את משרד הבריאות: "בנימין מאוד הדאיגה אותנו כי היו הרבה ישובים אדומים, אבל בזכות עבודה טובה ובזכות שלקחו את העניינים לידיים, אנחנו רואים את התוצאות בשטח".

על הסגר הכללי, אמר אדלשטיין: "אנחנו נמצאים, כולי תקווה, לקראתו של סוף הסגר הכללי במדינה. הסגר מקשה על בעלי עסקים, על אנשים שיצאו לחל"ת, הורים. אני מבין את הקושי. אבל אתם רואים את הצורך, עצרנו את העלייה ואנחנו לקראת התמתנות. אנחנו לא סובלים לחינם. הנתונים משמחים אבל צריך לשים לב שמדי יום עדיין מגלים כ-3,000 נדבקים בתנאי סגר. כלומר - עדיין יש הדבקה גם בסגר. אפשר להסביר זאת לצערי בכך שגם במקומות המותרים לא שומרים על הכללים. הנגיף אינו רוכב אופניים, הוא לא מתקשה בעליה".

"גם בהקלות צריך לחיות בזהירות מרבית" אמר אדלשטיין והתייחס ליציאה מהסגר: "היציאה תהיה בהדרגה. זה מאוד מעצבן. אבל תזכרו שאם נגיע לאנרכיה וכל אחד ייקח את החוק לידיים נדרדר את המדינה לאסון כלכלי, בריאותי וחברתי".

לשאלת חדשות כיפה, על כך שאין מספיק אכיפה בתוך הישובים ומחוצה להם בכבישי יהודה ושומרון, השיב אדלשטיין: "האכיפה בבנימין לא שונה מכל מקום אחר בארץ. לעיתים היא לא מתבצעת לשביעות רצוננו, אף פעם לא יהיה לנו שוטר לכל אזרח. ברגע שנבין שאנחנו לא שומרים על הנחיות משרד הבריאות, אלא שומרים על הבריאות שלנו, כשזה יהיה היחס - לא נצטרך אכיפה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן