הסגר הוארך עד ליום ראשון | הפגנות ותפילות מותרות ללא הגבלת מרחק

לאחר שנתניהו וגנץ הגיעו להסכמות, אישרו הממשלה והקבינט את הארכת הסגר עד ליום ראשון הקרוב בחצות. ועדת החוקה תתכנס לדון בהצעות שסוכמו. בין ההחלטות שהתקבלו: התרת יציאה מהבית לטובת חתונה של בן משפחה קרוב מעבר למגבלת 1,000 המטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 07:43 כו בתשרי התשפא

הסגר הוארך עד ליום ראשון | הפגנות ותפילות מותרות ללא הגבלת מרחק
צילום: Miriam Alster/FLASH90

לאחר שעות של דיונים, ולאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ הגיעו אתמול (ג') להסכמות, אישרו אמש הממשלה וקבינט הקורונה את הארכת הסגר עד ליום ראשון הקרוב בחצות. הקבינט צפוי להתכנס גם היום וביום חמישי ואז תיבחן מחדש פתיחת העסקים הקטנים שאינם מקבלים קהל, גני ילדים ואיסוף עצמי ממסעדות, החל בשבוע הבא. מצב החירום בוטל כבר אמש בחצות ולכן תוקפן של ההגבלות על ההפגנות והתפילות - פג.

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר, תקיים היום דיון בתקנות הגבלת שהייה במרחב הציבורי והגבלת פעילות, ובתקנות הגבלת פעילות במקומות עבודה, אשר נדונו ביום ראשון האחרון. אל אלה יצטרפו ההחלטות מאמש. 

בישיבת הקבינט הציגו המומחים ופרויקטור הקורונה נתוני התחלואה להיום שעומדים על כ-3,000 חולים מאומתים ביום. כמו כן, הוצג מצב התחלואה ומגמות התחלואה וכן דנו בתכנית היציאה. ראש המל"ל מאיר בן שבת, הציג את היעדים והעקרונות המרכזיים לתכנון שלבי היציאה מהסגר, ולאחריו הציגה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי, את המתווה בן תשעת השלבים משרד הבריאות ליציאה הדרגתית מהסגר. המומחים אמרו כי ההחלטה להקל על הסגר ולאפשר פתיחה הדרגתית מחייבת ירידת תחלואה וודאית ומתמשכת באופן מובהק. כדי להגיע לכך נדרשים ימים נוספים. 

ראש הממשלה הסביר בקבינט הקורונה: "אנחנו ברמת תחלואה מאוד גבוהה. נגענו כמעט ב-10,000 חולים ביום. יש עוד מרחק ירידה גדול לעשות, ויש לחצים גדולים. אנו נעשה הכל בחבילה אחת - כולל התעופה. אין לנו הרבה זמן ואנחנו צריכים להביא את זה עוד הלילה להצבעה". 

כמו כן, קבינט הקורונה אישר את הצעת ההחלטה של שר האוצר ישראל כץ, על הארכת הוראת השעה המגבילה את הפעילות במקומות העבודה עד ליום ראשון במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. התקנות שהוארכו קובעות כי תוגבל הפעילות במקומות העבודה לחלוטין למעט מקומות העבודה שהוחרגו במסגרתן.

שר האוצר אמר בדיון כי הוא תומך בפתיחת עסקים שאינם מקבלים קהל. "כשאנחנו מפצים בעשרות מיליארדים אנחנו נותנים את הכסף לגורמים שמשתמשים בזה כדי להביא תועלת למשק. הם מקבלים כסף, זה גם הערכיות והדאגה לאנשים וגם בכסף הזה קונים איתו ומשתמשים בו וזה עוזר למשק. כשהנזק הוא ירידה בתוצר זה רק נזק אין כאן שום תועלת. מקומות העבודה יודעים לשמור על עצמם ולכן אני מציע לקבל החלטה ביום חמישי על פתיחת העסקים שלא מקבלים קהל".

החלטות הממשלה וקבינט הקורונה

1. הארכת התקנות הנוכחיות עד ליום ראשון 18.10.20 בחצות. 

2. מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוארכו עד ליום ה', 15.10.20. מחר יתקיים דיון ייעודי בנושא.

3. ביום חמישי יתקיים דיון שבו ייבחן מהלך מקדמי לתכנית היציאה, בהתאם לנתוני התחלואה, הכולל פתיחה בשבוע הבא של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים, איסוף עצמי (טייק-אוואי). 

4. לאחר שתאושר תכנית היציאה, יפורסמו היעדים, המדדים והשלבים השונים של התכנית, תוך פירוט התחומים שיפתחו בכל שלב ושלב. 

5. התרת סיבה נוספת ליציאה מהבית לטובת חתונה של בן משפחה קרוב (או של המתחתנים עצמם).

6. התרת אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגה הבכירה.


להורדת הקובץ