ערכות לחגים היהודים חולקו בחשאי בכפרים ויישובים ערביים

עמותת "יד לאחים" מספרים על פניות רבות של מיהודים ויהודיות, שחיים בערים וכפרים ערביים שביקשו ערכות חג על מנת לחגוג את חגי תשרי. גם למען הילדים שנולדו למשפחות המעורבות סופקו מחזורי תפילה בשפה הערבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 17:14 כה בתשרי התשפא

ערכות לחגים היהודים חולקו בחשאי בכפרים ויישובים ערביים
צוות מחלקת הביטחון מתארגן ליציאה לחלוקה, צילום: יד לאחים

כמדי שנה, גם הפעם לקראת חגי תשרי התקבלו במוקד עמותת "יד לאחים" פניות רבות מיהודים ויהודיות, שחיים בערים וכפרים ערביים ואינם מקיימים אורח חיים יהודי, אך מעוניינים לשמר אותו כמה שאפשר. בפנייתם, הם ביקשו ערכות חג על מנת לחגוג את חגי תשרי. בין הפריטים שחולקו בערכות השונות היו מחזורי תפילה לראש השנה ויום הכיפורים, דבש כשר, בשר כשר וארבעת המינים.

בעמותה מספרים כי "עקב הסיכון הגדול במבצעים מסוג זה נמנענו עד כה מחשיפתם, אך עכשיו, לאחר שאנשי מחלקת הביטחון שלנו סיימו לחלק את על הערכות, אנו יכולים להגיד כי עמדנו בבקשות הרבות בהצלחה". רוב הערכות חולקו מטבע הדברים בערים מעורבות או ביישובים ערביים בתחום ישראל, אך חלקן חולקו גם בנפות חברון, שכם, רמאללה וג'נין. 

"גם לדור השני, כלומר לצעירים יהודים, בנים לאימהות יהודיות ואבות ערביים שנולדו וגדלו כמוסלמים, אך נמצאים בקשר חשאי עם העמותה חולקו ערכות חג. צעירים אלה קיבלו מעמותת "יד לאחים" מחזורי תפילה בשפה הערבית, שפת האם שלהם. עיקר פעילות החלוקה נעשתה לפני ראש השנה והסגר שהוטל עלינו, אך בכדי לסייע לכל הפונים, העובדים הסוציאליים של העמותה (המוגדרים כעובדים חיוניים) המשיכו בעבודתם והצליחו לחלק את הערכות, לאורך כל תקופת החגים. 

"בנוסף, עשרות ערכות חג נוספות חולקו ליהודים שהיו חברים בכתות מיסיון שונות ולגברים יהודים שהיו במערכות יחסים, עם נשים לא יהודיות, והבינו בליווי העמותה כי הקשר אינו אידאלי ומורכב, "מרגש היה לקבל מאותם יהודים תמונות עם ארבעת המינים ולראות את הרצון שלהם לשוב על היהדות, כאשר רק בשנה שעברה 'חגגו' את חג הסוכות בכנסיות נוצריות או עמדו להקים בית ללא שום קשר וזיקה לעולם היהודי", מספרים בעמותה.

עוד מדגישים כי בעמותת "יד לאחים" ממשיכים בפעילות השוטפת הכוללת ליווי וטיפול במאות נשים יהודיות, שיצאו ממערכות יחסים מורכבות עם בני מיעוטים ומקבלות סיוע נפשי ופיזי מהעמותה. אותן נשים קיבלו תלושי חג לרכישת כל מוצרי החגים הדרושים בשווי של מאות אלפי שקלים. ממחלקת הביטחון של עמותת "יד לאחים" נמסר: "חלוקת ערכות החג, מחזקת ומשמרת את הקשר עם היהדות ומהווה נקודה של אור לאותם יהודים ויהודיות אובדים. הרבה מעבר לקבלת הערכות המושקעות, המפגשים של המטפלות שלנו עם הנשים המטופלות היו מרגשים ונתנו להן אוויר לנשימה בימי הסגר הקשים."