קבינט הקורונה ידון: מתי יפתחו החינוך לגיל הרך והעסקים ללא קהל?

קבינט הקורונה יתכנס וידון בשאלת המשך הסגר, בין השאר ידונו השרים על פתיחת עסקים שלא מקבלים קהל, פתיחת החינוך לגיל הרך והארכת הסגר על הערים האדומות. בינתיים בלבול רב אצל ההורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 08:02 כה בתשרי התשפא

קבינט הקורונה ידון: מתי יפתחו החינוך לגיל הרך והעסקים ללא קהל?
צילום: Yossi Zeliger/Flash90

ועדת השרים לעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה תתכנס היום (ג') בשעה 14:00 לישיבה מכרעת על אופן היציאה מהסגר. הנושאים שעל סדר יום הוועדה: הארכת מגבלת התנועה, הסרת איסור ההפגנות, הארכת הסגר בערים האדומות, אישור פתיחת בתי עסק ללא קבלת קהל, פתיחת החינוך לגיל הרך ופתיחת נמל התעופה בן גוריון שיפעל על פי מודל המדינות האדומות והירוקות. בקרב מקבלי ההחלטות, קיימת תמימות דעים על כך שהיציאה מהסגר צריכה להיות מדודה ואיטית.

במשרד החינוך לוחצים לחדש את פעילות החינוך לגיל הרך אך ידרשו לפתוח גם המסגרות לילדים עד גיל שש. לעומת זאת, במשרד הבריאות עומדים על כך שבשלב זה, יאשרו השרים רק את פתיחת החינוך לגיל הרך מיום ראשון הקרוב.

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס אמש לסוגיית פתיחת מערכת החינוך. לדבריו, רק כשיעדי התחלואה יושגו, ניתן יהיה לפתוח את גני הילדים. "אני אופטימי ומאמין שנגיע להקלות בשבוע הבא", אמר אדלשטיין. "אנחנו צריכים מדרגות של שבועיים בין פתיחה לפתיחה, אך היישובים האדומים יישארו בסגר". במשרד החינוך לא קיבלו תשובות ברורות ממשרד הבריאות על המתווה שהוא מעוניין להחיל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, תומך בפתיחת החינוך לגיל הרך, אך חושב גם הוא כי את ההחלטה יש לקבל על פי נתוני התחלואה.

עוד אמר אתמול שר הבריאות כי אין מחלוקת בצמרת המשרד, וקבע כי ייתכן שמישהו לא התנסח ברור. "אין לנו תאריכים, יש לנו נתוני תחלואה. ברגע שנראה עמידה ביעדים שהצבנו לפתיחה ראשונה - אפשר יהיה לפתוח. אנחנו עוד רחוקים מהיעד. אני מבין את הקושי, אני לא ציני בנושא הזה. אנחנו לא בתוכנית יציאה, אנחנו עם תכנית למניעת סגר שלישי".

למרות דבריו של אדלשטיין, בימים האחרונים אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, כי מיום ראשון הקרוב צפויים גני הילדים לשוב לפעילות. מנגד, הבהירה אתמול ושלשום ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס בתדרוך לעיתונאים, כי כל החלטה על הקלה בהגבלות צפויה להתקבל על פי נתוני התחלואה בלבד. 

בערים האדומות הסגר צפוי להישאר

בערים האדומות הסגר צפוי להישארצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בקבינט הקורונה ידונו גם בכל הנוגע לערים האדומות. פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו יעביר רשימה הסופית של הערים שבהן הוא ממליץ להמשיך את הסגר המחמיר. המגבלות תעלה גם הן על שולחן הדיונים ובמשרד הבריאות יבקשו להאריך עד יום שני את התקנות שקובעות את מגבלת 1,000 המטרים. ראש הממשלה צפוי לתמוך בכך ובכחול לבן לא צפויים להתנגד.

כחול לבן ידרשו פתיחה מיידית כבר מיום רביעי של המגזר הפרטי ללא קבלת קהל, אך משרד הבריאות וראש הממשלה מתנגדים ומבקשים לחכות לשבוע הבא ולראות את מצב התחלואה. ומה בנוגע להפגנות? האיסור על יציאה להפגנות יוסר ככל הנראה כבר ביום רביעי. המתווה המדובר הוא של עד 2,000 מפגינים בבלפור, ללא הגבלת מרחק היציאה מהבית.

ירושלים, הערב

ההפגנות צפויות להתחדשצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן