הנשיא ריבלין במליאת הכנסת: "זהו זמן למנהיגות קשובה"

הכנסת התכנסה למליאה כאשר יו"ר הכנסת, נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה נואמים מעל הדוכן. נתניהו הכריז כי הוא עובד על הבאת חיסונים "מוקדם ככל הניתן", הנשיא ריבלין קרא לממשלה: "מנו מפכ"ל עכשיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 16:26 כד בתשרי התשפא

הנשיא ריבלין במליאת הכנסת: "זהו זמן למנהיגות קשובה"
הנשיא ריבלין, צילום: דוברות הכנסת - יניב נדב

מושב החורף נפתח היום (ב') כאשר כלל המפלגות ערכו ישיבות סיעה, וכעת מליאת הכנסת התכנסה לנאומי פתיחת המושב. יו"ר כנסת , ח"כ יריב לוין, נשיא המדינה רובי ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד ינאמו במהלך המליאה. 

יו"ר הכנסת לוין התייחס מטבע הדברים לימי הקורונה ואמר: "ימים של משבר היו תמיד הימים שבהם אזרחי ישראל הרשימו את העולם כולו. בלכידות, ביכולת להתעלות מעל מחלוקות ולפעול ביחד. מרגע שהתקבלו ההחלטות, זו חובתנו ואחריותנו לשמש דוגמא לקיום ההנחיות. בין אם אנחנו חלק מן הקואליציה ובין אם חלק מן האופוזיציה. הציבור הישראלי צופה בנו. חובתנו להיות קשובים לזעקה העולה ממנו".

הנשיא ריבלין: "מנו מפכ"ל עכשיו"

נשיא המדינה דיבר אחרי ח"כ לוין כאשר בפתח דבריו ריבלין כיפה לראשו ונשא את תפילת יזכור: "יזכור אלוהים, ויזכור עם ישראל את נשמות אזרחי ישראל, שהלכו השנה לעולמם בשל נגיף הקורונה. נזכור את אותם חלוצים ומייסדים, ניצולי שואה, עולים וותיקים, לוחמים ויוצרים, תלמידי חכמים, יהודים וערבים, נשים וגברים, קשישים וצעירים. כולם אהובות ואהובים, לכולם שמות ופנים. יסלח לנו - על חטא שחטאנו ברפיון ידיים, על שלא עשינו מספיק, ולא הצלחנו להצילָם, ובשל כך - חיים אבדו. אבינו מלכנו, מנע מגפה מנחלתך, ותנהיגנו לימים טובים. אמן וכן יהי רצון". 

נשיא המדינה חבש כיפה לראשו ונשא את תפילת יזכור לנפטרי הקורונה

נשיא המדינה חבש כיפה לראשו ונשא את תפילת יזכור לנפטרי הקורונהצילום: דוברות הכנסת - יניב נדב

בסיום דבריו קרא ריבלין למנהיגות קשובה ואמר: "כאומה, עלינו לשוב אל המצפן שלנו, עלינו להביט קדימה, ולהתחיל תהליך של תיקון - ארוך, עמוק ותשתיתי. כפי שלמדנו בצה"ל, כשמתברברים בניווט עלינו לחזור לנקודת ההתחלה. תהליך שאינו מוגבל תחת מצב החירום. תהליך שדורש הכרעות קשות. זהו הזמן למנהיגות קשובה, שרק האמת והעובדות נר לרגליה, אמיצה, אחראית, ערכית, העובדת למען האזרחים כולם. מנהיגות שמבינה שחיבור ושותפות, בין האוכלוסיות השונות במדינה, הם הערובה להצלחה במשימה הלאומית שלנו כיום. אני מאמין בעם הזה, אני מאמין ביכולת שלנו לנצח. האמינו בו גם אתם".

הנשיא ריבלין מתח ביקורת על התנהלות הממשלה ועל כך שלא מונה מפכ"ל קבוע וטרם אושר תקציב המדינה: "כבר יותר משנתיים שהמשטרה מתנהלת כאשר בראשה עומד ממלא מקום, אך המשטרה מנהלת, ברגעים אלו ממש, את אחת המערכות המורכבות בתולדותיה. מנו מפכ"ל עכשיו. בר שנתיים, מתנהלת מדינת ישראל, ללא תקציב, מערכת החינוך אינה מצליחה לגבש כיוון ברור להתמודדות עם אתגר הלמידה מרחוק, ותלמידים רבים נותרים מאחור, הפער הדיגיטלי מתרחב, ואנו עלולים לאבד את דור העתיד". 

"הפופוליזם ניצח - האזרחים הפסידו"

"נתונים בימים האחרונים מצביעים על מגמת ירידה ברורה בתחלואה", אמר ראש הממשלה נתניהו בנאומו, "תוך שבועיים, שיעור החולים המאומתים מכלל הנבדקים ירד מ-15 אחוזים לכ-7 אחוזים בלבד. זה מעודד, זה נותן תקווה, אבל מוקדם מדי לברך על המוגמר. אנחנו עדיין צריכים לבדוק את הנתונים של השבוע הזה, השבוע אחר החגים, אבל אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה: דרך של אחריות וזהירות; דרך של הקפדה על לבישת מסכות ושמירת מרחק; דרך שנמשיך בה". 

נתניהו בפתיחת המליאה

נתניהו בפתיחת המליאהצילום: דוברות הכנסת - יניב נדב

ראש הממשלה יצא בקריאה לראשי הרשויות האדומות: "אני רוצה יחד אתכם להחזיר את הערים שלכם למעמד של ערים ירוקות. ולכן חשוב שתאכפו את ההנחיות בקרב התושבים שלכם".

נתניהו המשיך והסביר את הסיבה לאי ההצלחה בהתמודדות עם הגל השני: "בניגוד לגל הראשון שבו היינו מאוחדים, לצערי הפעם לא היה לנו רוב בכנסת להמשך מדיניות אחראית. אני אומר ביושר, הפופוליזם ניצח, ואזרחי ישראל הפסידו. אנחנו הפקנו את הלקחים מהיציאה מהסגר הראשון, ואני מקווה שגם אחרים בבית הזה הפיקו אותם". עוד הוסיף ראש הממשלה כי עובד עמל על השגת חיסונים והבאתם לישראל מוקדם ככל הניתן.