הממשלה אישרה את העלאתם של 2,000 מבני הפלאשמורה

שרי הממשלה אישרו פה אחד את עלייתם של 2000 בני הפלאשמורה שמחכים לעליה לישראל במחנות באתיופיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 13:55 כד בתשרי התשפא

הממשלה אישרה את העלאתם של 2,000 מבני הפלאשמורה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה את הצעת המחליטים של שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה להעלאתם של 2,000 הממתינים במחנות באתיופיה עד סוף 2020 ותחילת 2021.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הישיבה: "לפני חצי שנה התחייבתי להעלות את שארית קהילת יהודי אתיופיה. היום אני מביא לאישור הממשלה את הבאתם לישראל של 2,000 מבני עמנו, אחינו ואחיותינו מאתיופיה. אנחנו נפעל להביא גם את כל השאר, כפי שהנחיתי בהחלטת הממשלה שנאשר היום". 

"הבאנו בשנים האחרונות לעלייתם של אלפים רבים מבני עמנו באתיופיה, וכך נמשיך לפעול. במקביל אנחנו השקענו תקציבים עצומים של עשרות מיליונים בקליטתם ושילובם של העולים, ובקידום וחיזוק הקהילה בתחומים השונים, וכך נמשיך גם לעשות", הוסיף נתניהו.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה בירכה על ההחלטה: "זו בשורה משמעותית לאלפי הורים שיושבים בבית כאן בישראל וקרועים בין שתי יבשות. במסגרת ההחלטה הנוכחית אנחנו נעלה קודם כל ילדים להורים שנמצאים בישראל. מדובר בהצלת נפשות, בזמן שמחירי המזון באתיופיה האמירו ויש מצוקת רעב."

עוד אמרה השרה: "אם מדינת ישראל רוצה, אפשר לסגור את המחנות באדיס אבבה ובגונדר. גרירת הרגליים לאורך השנים יצרה ניפוח של הסוגיה האנושית הזו שלא תיעלם אם לא ננקוט בצעדים מנהיגותיים. היום אנחנו עושים צעד ראשון מצומצם בשל הקורונה. את המתווה המלא נביא לתקציב של שנת 2021 שחייב להגיע. בכוונתי לגבש את המתווה ולהגיש אותו בימים הקרובים."