ממשיכים לזלזל: מערכת החינוך בביתר עילית נפתחה

למרות ההודעה של הרב קנייבסקי כי תלמודי התורה לא יפתחו עד להסכמה עם הרשויות, תלמידים רבים הגיעו לשורת תלמודי תורה ולבית ספר לבנות שנפתחו כרגיל בביתר עילית

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 09:36 כד בתשרי התשפא

ממשיכים לזלזל: מערכת החינוך בביתר עילית נפתחה
ארכיון, צילום: אדי ישראל, פלאש 90

למרות שהמדינה טרם אישרה את פתיחת בתי הספר, ‏‏בביתר עילית נפתחה הבוקר (ב') מערכת החינוך. תלמידים רבים הגיעו לשורת תלמידי תורה ולבית ספר לבנות שנפתחו כרגיל, כך דווח בחדשות 12. 

אמש (א') בהודעה משותפת לרב קנייבסקי ולראש ישיבת פוניבז' הרב גרשון אדלשטיין, נכתב כי הדבר דרוש את הסכמת הרשויות: "בהוראת רבותינו רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ורבינו הגדול מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הלימודים בתלמודי התורה לא יפתחו לע"ע עד להסכמה עם הרשויות". אל השניים הצטרף גם הרב ישראל הגר, האדמו"ר מוויזניץ, שהורה לא להתחיל מחר את הלימודים בתלמודי התורה של החסידות.

נזכיר כי מדו"ח  אמ"ן שמתפרסם שבוע שעבר עולה כי "פתיחת מערכת החינוך היוותה זרז משמעותי בהתפשטות נגיף הקורונה". נזכיר כי שר החינוך יואב גלנט התעקש לפתוח את שנת הלימודים במועדה, לצרות עצות המומחים שקבעו שזה עלול להוביל לאסון אפידיולוגי. בנוסף השר גלנט טען כי "אין ערים אדומות" והורה לפתוח את הלימודים בכל המדינה, גם במוקדי תחלואה. 

בדו"ח צוין כי הגילים בהם חלה העלייה בשיעורי התחלואה הם 15-17 במגזר הכללי, 12-17 בחברה הערבית ו-12-17 בקרב בנים במגזר החרדי. באמ"ן ממליצים "לשקול היטב את חזרת הלימודים הפרונטליים" והורו להיערך ללמידה מרחוק בתיכונים למשך "שבועות או חודש

ועדת הקורונה תתכנס הבוקר כדי לדון על מתווה יציאה מהסגר ותתמקד בנושא פתיחת הפעוטונים. לפי התוכנית שגובשה מערכת החינוך צפויה להיפתח בשלבים. בשלב הראשון ייפתחו הפעוטונים, בשלב השני (ב-11 בונובמבר) ייפתחו כיתות א'-ד' ורק ב-10 בינואר ייפתחו כיתות ה'-י"ב.