שבוע לאחר שהושק: טיקטוק חסמה את הערוץ של ארגון להב"ה

אפליקציית הסרטונים הפופולרית חסמה את החשבון של הארגון, לאחר שהועלו אליו סרטונים הקוראים לבנות שלא לצאת עם ערבים, ולדווח על מי שכן עושה זאת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 12:42 כג בתשרי התשפא

שבוע לאחר שהושק: טיקטוק חסמה את הערוץ של ארגון להב"ה
טיקטוק, צילום: shutterstock

הרשת החברתית טיקטוק חסמה את הערוץ החדש של ארגון להב"ה ביום שישי האחרון, שבוע בלבד לאחר שהושק ועלה לאוויר. 

החשבון נפתח ביום ראשון שעבר, בתחילת חול המועד סוכות. מיד עם פתיחת הערוץ, הועלו אליו סרטונים רבים, בקונספט המוכר בטיקטוק, המדמים את חייהן של בנות יהודיות החיות בקשר עם בני זוגן הערבים, ומובעת בהם מצוקתן של הבנות בעת הקשר. הסרטונים נחתמו בהדמייה של חילוצן של הבנות בידי להב"ה. 

אלא שיומיים לאחר מכן, טיקטוק הסירה שלושה מהסרטונים, בטענה כי הם "מפרים את הנחיות הקהילה". בזמן זה, שאר הסרטונים נשארו, והערוץ צבר מאות עוקבים. אך ביום שישי האחרון, טיקטוק חסמה את החשבון לצמיתות, "עקב הפרות חוזרות ונשנות של הנחיות הקהילה", מבלי לפרט אילו הנחיות הופרו. יש לציין שבכך טיקטוק מצטרפת לפייסבוק, המונעת כל איזכור של להב"ה או גופשטיין. 

יו"ר להב"ה, בנצי גופשטיין, מוסר בעקבות הדברים: "נכנסנו לזירה של הטיקטוק מתוך הבנה כי מדובר באחת מהפלטפורמות הבעייתיות ביותר, בה בנות רבות נופלות לקשרים עם ערבים. כנראה שאנשי שמאל שנחשפו לערוץ לא אהבו את הפופולריות הרבה ומאות העוקבים שהערוץ צבר תוך ימים, ויצאו במתקפת תלונות נגד הערוץ, מה שגרם להסרתו.
אני מקווה שטיקטוק תחזור בה מהחלטתה ותחזיר את העמוד לפעילות, אך אנו בכל מקרה לא נירתע, ונמשיך לפעול בכל זירות ההסברה העומדות לרשותנו למען בנות ישראל".