עימותים בין המפגינים למשטרה ברחבי הארץ

המשטרה עצרה מספר מפגינים בירושלים ובתל אביב לאחר שהתקיימו הפרות סדר. מ"מ מפכ"ל המשטרה: "״גם בערב זה יפעלו השוטרים לאכוף את התקנות ולאפשר את חופש הביטוי בגבולות החוק. מנגד לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/20 19:23 כב בתשרי התשפא

עימותים בין המפגינים למשטרה ברחבי הארץ
צילום: Miriam Alster/Flash90

המשטרה נערכה הערב (ש') לקראת המחאות הצפויות  במספר מוקדים ברחבי העיר תל אבי ובערים נוספות. מדובר בשבוע ה-16 ברציפות בו מתקיימות הפגנות כנגד השלטון, מארגני המחאות הודיעו כי ישמרו על הנחיות הסגר, ולשם כך ארגנו מספר הפגנות רבות ברחבי הארץ. בין מארגני המחאות נמצאים הארגונים: "הדגלים השחורים", ״קומי ישראל״, ״החזית הוורודה״, ״הבעלבתים״, ״הלם תרבות״, ״התעוררנו״, והתנועה לאיכות השלטון. 

מהמשטרה במרחב ירקון נמסר כי מספר מפרי סדר שצעדו עם מייצגים, תקפו והתעמתו עם כוחות משטרה ברחוב ארלוזרוב- ויצמן בתל אביב. לפי המשטרה אותם מפרי הסדר השליכו לעבר השוטרים את המייצגים, תקפו והתעמתו עימם. גם משטרת ירושלים דיווחה על עימותים ומסרה כי קומץ מפגינים ניסו לצאת בתהלוכה אל אחד הרחובות באופן שלא תואם עם המשטרה, והם נבלמו ע"י השוטרים, שעצרו 4 מהם.

כיכר רבין הערב

כיכר רבין הערבצילום: הדגלים הוורדים

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס למחאות הצפויות הערב ברחבי הארץ ואמר: "גם בערב זה יפעלו השוטרים לאכוף את  התקנות ולאפשר את חופש הביטוי בגבולות החוק. מנגד לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, בין אם אלימות המופנית כלפי מפגינים, או אלימות מצדם של אזרחים כלפי השוטרים, ונפעל בנחישות נגד מפרי סדר וחוק".

עוד השתתפו במחאות, ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, שהשתתף כבר במהלך היום במספר מוקדים בהם התקיימו המחאות. לפיד: "אנחנו נכנסים לשבוע שני של סגר שהוא לא מחויב מהמציאות ושנועד רק לחסום את ההפגנות. אז הנה התשובה: לא ישתיקו אותנו לא יחסמו אותנו. זה לפי ההנחיות. אלף מטרים מהבית, אנשים עומדים כמו שצריך אבל הם אומרים שהם לא מוכנים שיקחו להם את התקווה".

צילום: אלעד גוטמן

 

במקביל הערב במקודי ההפגנות בתל אביב לקראת ההפגנות של מוצ״ש הציפו פעילי החזית לשחרור דרום תל אביב את לוחות המודעות במוקדי ההפגנות בלב תל אביב בכרזות הקוראת למסתננים ״לכו הביתה״. מטעם החזית לשחרור דרום תל אביב נמסר: ״מדינה במשבר כלכלי קשה לא צריכה ולא יכולה להרשות לעצמה אוכלוסייה של מסתננים לא רצויים שנופלת כנטל על מערכות הרווחה. הגיע הזמן שיארזו את עצמם ויחזרו הביתה מרצונם או בכפייה.״

צילום: ללא