משרד הביטחון מרחיב את תכנית "אנשי חיל" לכל הרשויות האדומות

בהנחיית שר הביטחון: המשרד יפעל להחלת תכנית "אנשי חיל" על כל הרשויות האדומות והכתומות בשבועות הקרובים. גנץ: "רואים ירידה בכל רשות שנתנו לה את הכלים לעבוד - חשיבות התוכנית תגבר עם פתיחת הסגר" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/20 11:45 כא בתשרי התשפא

משרד הביטחון מרחיב את תכנית "אנשי חיל" לכל הרשויות האדומות
שר הביטחון בסיור במרכז חלוקת מזון של פיקוד העורף, צילום: מיכאל דימנשטיין/לע״מ

עם מגמת הירידה ברמות התחלואה, המער לתכנית הרמזור מתקרב. היום (ו') הורה שר הביטחון בני גנץ על הרחבת תוכנית "אנשי חיל", תוך תיאום עם משרד האוצר. אל התוכנית שפועלת ב-150 יישובים על ידי הרשויות המקומיות, צה"ל ופיקוד העורף, יצורפו עוד 11 ערים ויישובים.

לפי הסקירה שהוצגה לגנץ, ברוב מוחלט של הרשויות האדומות והכתומות בהן פעלה התוכנית, ירדו היקפי התחלואה בתוך שבועות. בתוך כך, הוגברו המאמצים במספר ערים, ביניהן בני ברק, בה יושקעו מיליון שקלים להסברה ופעילות יזומה לטובת שמירה על מבוגרים, בודדים ומשפחות חולים הנתונות בבידוד בבתים.  

שר הביטחון גנץ אמר: "אנחנו חייבים לתת לרשויות המקומיות כלים לעבוד. בכל רשות שעשינו זאת, ראינו תוצאות. חשיבות התוכנית שמאפשרת ליווי של חולים בבידוד, אספקת מזון, הסברה מותאמת לאופי היישוב ותגבור של המוקדים העירוניים, תקבל משנה תוקף עם פתיחת הסגר".

רשימת היישובים שצורפו לתוכנית אתמול: אזור, אליכין, זמר, בית שאן, זיכרון יעקב, נתיבות, עילבון, מעלות תרשיחא, סאג'ור ואחיעזר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן