שריפה בסמוך להר גילה כילתה 100 דונם של חורש

בשריפה בסמוך לציר 385 בין הר גילה לעין יעל נשרפו 100 דונם של חורש. במקום פעלו לוחמי אש מתחנה אזורית יהודה בסיוע מתנדבים, לוחמי אש ממחוז ירושלים וצוותי כיבוי של הרשות הפלשתינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 20:46 כ בתשרי התשפא

שריפה בסמוך להר גילה כילתה 100 דונם של חורש
צילום: יונתן קדוש

בשעה 16:07 היום (ה') התקבל דיווח במוקד מחוז יהודה ושומרון של כבאות והצלה, על שריפה בסמוך לציר 385 בין הר גילה לעין יעל. עקב התנאים הטופוגרפיים המקשים על מעבר רכבי הכיבוי בשטח פעלו מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד". במהלך השריפה הציר היה חסום, ובמקום פעלו שוטרי משטרת ישראל מתחנת "עציון". מפקד המחוז טפסר שיקו בר דוב הגיע אף הוא למקום האירוע וביצע הערכות מצב יחד עם הגורמים החבירים. 

לאחר שהושגה שליטה על השריפה, אמר רב רשף תמיר ארז, מפקד תחנה אזורית יהודה: "מדובר בשריפה בשטח של כ-100 דונם עשבוני וחורש. שריפה שנעה מכיוון הציר אל כיוון דרום, בסמיכות לכפר בתיר. במקום פעלו לוחמי אש מתחנה אזורית יהודה בסיוע מתנדבים, לוחמי אש ממחוז ירושלים וצוותי כיבוי של הרשות הפלשתינית שביצעו פעולות לתיחום וכיבוי השריפה".

עקב התנאים הטופוגרפיים המקשים על מעבר רכבי הכיבוי בשטח פעלו מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד". במהלך השריפה הציר היה חסום, ובמקום פעלו שוטרי משטרת ישראל מתחנת "עציון". מפקד המחוז טפסר שיקו בר דוב הגיע אף הוא למקום האירוע וביצע הערכות מצב יחד עם הגורמים החבירים.

 
 

צילום: יונתן קדוש