ישראל סופדת לאיתן הבר: "מעמודי התווך של העיתונות הישראלית"

איתן הבר, שהיה ראש לשכתו של יצחק רבין בכהונתו השנייה, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך בסרטן. בכירי הממשלה ספדו למי שהיה מראשי העיתונות בישראל במשך עשרות שנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 19:36 יט בתשרי התשפא

ישראל סופדת לאיתן הבר: "מעמודי התווך של העיתונות הישראלית"
הבר, הלך לעולמו בגיל 80, צילום: Yaakov Naumi/Flash90

איתן הבר, מבכירי העיתונאים בישראל, ומי שהיה ראש לשכתו של יצחק רבין במהלך כהונתו השנייה, הלך הערב (ד') לעולמו לאחר מאבק ממושך בסרטן הלבלב והוא בן 80. בכירי הפוליטיקה והציבוריות הישראלית ספדו להבר. מיד עם היוודע מותו, פרסם דובר צה"ל תמונות של איתן הבר מאירועים שונים. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו ואמר: "אני מצר על פטירתו של איתן הבר ז''ל, שהיה מעמודי התווך של העיתונות הישראלית במשך עשרות שנים. הבר קנה לו שם כאיש-עט יסודי ואמין. ביטחון ישראל עמד בראש מעייניו, והוא כתב עליו בלשון בהירה, מקורית ומרתקת. ספריו הרבים, שמעשירים את מדף הספרות הצבאית, הם בעלי ערך היסטורי.

הבר (במרכז) במבצע "חוק וסדר בדרום לבנון, עם שר הביטחון יצחק רבין ומפקד פיקוד צפון יוסי פלד

הבר (במרכז) במבצע "חוק וסדר בדרום לבנון, עם שר הביטחון יצחק רבין (משמאל) ומפקד פיקוד צפון יוסי פלד (מימין)צילום: נתן אלפרט 'במחנה', באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

איתן הבר סייע לכמה ממנהיגי המדינה, ובראשם יצחק רבין ז''ל. לעולם לא נשכח את הודעתו הנרגשת והדרמטית על הרצח המזעזע. כמנהל לשכת ראש הממשלה הוא היה חדור שליחות ומסירות לתפקידו. בין היתר נמנה עם הצוות שסלל את הדרך להסכם השלום עם ירדן. אני זוכר את שיחותיי הרבות איתו לאורך השנים, ואת התובנות שדליתי מתבונתו ומניסיונו. תנחומיי הכנים מסורים לבני משפחתו. יהי זכרו ברוך".

"איתן הבר היה אביר המילה הכתובה והמדויקת", אמר הנשיא ריבלין, "הפך היסטוריה למילים והעניק לרגעים בלתי נשכחים, תיאורי מופת שעיצבו את הזכרון הלאומי. הוא כתב את דברי ימינו בתקופות של מלחמה ושלום, תמיד בחדות, ביד-סופר שמילותיו יחסרו לי כל כך. יהי זכרו ברוך".

הבר (מימין) במסוק בדרך לזירת הפיגוע בליל הדאונים

הבר (מימין) במסוק בדרך לזירת הפיגוע בליל הדאוניםצילום: צלמי דובר צה"ל, באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ ספד אף הוא להבר ואמר כי "איתן הבר ז"ל יהיה נצור לעד בזיכרון הלאומי, כמי שהיה שם בזמן שההיסטוריה של מדינת ישראל נכתבה, והוא לא ישכח ממנה. זכיתי להכירו מקרוב אחרי שחרורי מצה"ל, אדם חד מחשבה ולשון שאהבתו למדינת ישראל שזרה את חייו בתולדותיה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן