התגלו הסיבות להתפרצות הקורונה בחטיבת כפיר

תחקיר שנערך בראשות מפקד אוגדה, גילה כי שלושה חיילים שחזרו מחופשת ראש השנה בביתם גרמו ל-100 הנדבקים בבסיס ההכשרות | מפקד פיקוד העורף סייר עם נציגי משרד הבריאות ברשויות מקומיות כדי לעודד שיתוף פעולה בין הגופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 18:55 יט בתשרי התשפא

התגלו הסיבות להתפרצות הקורונה בחטיבת כפיר
מפקד פיקוד העורף גורדין בביקור ברשויות המקומיות, צילום: דו"צ

בעקבות התפרצות תחלואת נגיף הקורונה בבסיס ההכשרות של חטיבת ״כפיר״ שהביאה ל-100 נדבקים, ביצע אתמול (ג') מפקד אוגדה 99, תת אלוף אבי רוזנפלד, תחקיר על אודות האירוע, בכדי לבדוק את השתלשלות נסיבותיו ולהפיק לקחים בנושא.

ממסקנות התחקיר עולה כי מוקדי התחלואה בבא״ח ״כפיר״, המונה כ-2,000 חיילים, הם כתוצאה משלושה מקרי הדבקה שונים, שהמשותף לכולם הוא מקור ההדבקה, שהתרחשה בעת שהות החיילים בחופשה בביתם לפני יותר משבועיים.

מהתחקיר עולה כי מקור ההדבקה האחרון בבא״ח הוא בחייל ששב מחופשה בביתו, ולאחר מספר ימים נודע לו כי אביו נמצא חיובי לנגיף הקורונה. החייל נשלח לבידוד ביתי באופן מיידי, ומרגע זה בוצעה שורה של צעדים על מנת לבודד ולבצע בדיקות לכלל החיילים איתם בא במגע.

כתוצאה מאירוע זה, כמה עשרות חיילים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. כולם חשים בטוב ופונו לכפר המחלימים בהתאם לנהלים.

מפקד האוגדה שערך את התחקיר, ציין כי נמצאו מספר ליקויים באשר לאופן קליטת החיילים בבסיס בעת חזרתם מהבית, אך יחד עם זאת, לא הייתה התרשלות משמעותית באופן הטיפול באירוע מהרגע שנודע למפקדים.

עוד ציין כי בעקבות הצעדים שננקטו וננקטים, האירוע מצוי במגמת הכלה וכמות החולים נמצאת במגמת ירידה.

פיקוד העורף, הרשויות המקומיות ומשרד הבריאות משתפים פעולה

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ביקר היום (ד') במועצות המקומיות הר אדר ובאר יעקב, בשיתוף נציגי משרד הבריאות, וזאת במטרה לשפר את שיתופי הפעולה במאבק בנגיף קורונה.

בביקור בהר אדר, בו השתתף גם מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ חזי לוי, סקר ראש המועצה את מצב התחלואה באזור ואת המענה המשותף הניתן לו מצד הרשות, הפיקוד ומשרד הבריאות.

האלוף גורדין וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס בבאר יעקב

האלוף גורדין וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס בבאר יעקבצילום: דו"צ

לביקור בבאר יעקב התלוותה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד״ר שרון אלרעי פרייס, והוא כלל שיח בדבר המענה המשותף שניתן לספק לאזרחים על ידי הרשות, פיקוד העורף ומשרד הבריאות. ביקורי מפקד פיקוד העורף ברשויות הן נדבך אחד במאמץ הרציף לשילוב זרועות ולחידוד היכולות במאבק לצמצום התפשטות הנגיף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן