חמישה מתנדבי מד"א נעצרו בחשד שביצעו בדיקות קורונה "פיראטיות"

החשודים, אשר מתנדבים במגן דוד אדום, נעצרו אחרי חקירה חשאית ארוכה של המשטרה, שהעלתה כי הם נהגו לגבות עשרות אלפי שקלים מלקוחות, שביקשו תוצאות שליליות. הבדיקות נערכו בתחומי הרשות הפלשתינית כדי שלא ייחשפו בידי משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 17:22 יט בתשרי התשפא

חמישה מתנדבי מד"א נעצרו בחשד שביצעו בדיקות קורונה "פיראטיות"
בדיקות קורונה. אילוסטרציה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

הותר לפרסום: משטרת ישראל מנהלת חקירה שעניינה ביצוע בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ, שעבורן גבו החשודים כספים בסכומים המוערכים בעשרות אלפי שקלים אותם גרפו לכיסם, כל זאת תוך ניצול מעמדם כמתנדבי מד"א וגישתם לערכות הבדיקה - 5 חשודים נעצרו. 

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, פתחה בחקירת המשטרה הסמויה לאחר דיווח שהתקבל מהנהלת מד"א, אודות חשד לביצוען של בדיקות קורונה באופן פיראטי לאזרחים, ע"י מתנדב מד"א, בעבור תשלום. עם מעצרו של החשוד לחקירה, חשפו חוקרי המשטרה את שיטת הפעולה, שבה מעורבים חשודים נוספים, בהם מתנדבים נוספים ובעלי מעבדות בישראל וברמאללה. 

עוד עלה מהחקירה, כי החשודים הגיעו למקומות שונים בישראל וגם לנתב"ג, על מנת לבצע בדיקות קורונה, שחלקם עפ"י החשד בוצעו באופן כזה, שתוצאותיהן יצאו שליליות על מנת ש"הלקוחות", יוכלו להיכנס ולצאת מהמדינה כאוות נפשם תוך הצגת התוצאות השליליות.

לאחר ביצוע הבדיקות הפיראטיות, החשודים נהגו להעביר את הבדיקות למעבדה בשטחי הרשות הפלשתינית ומעבדה פרטית בירושלים, וזאת עפ"י החשד במטרה שתוצאותיהן לא ימצאו את דרכן למאגר משרד הבריאות וכך יישארו אנונימיות, והן הועברו באופן פרטני ל"לקוחות". 

במסגרת החקירה נעצרו עד כה 5 חשודים, תושבי ירושלים, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם. מעצרם של ארבעה מהם הוארך בבית משפט השלום עד לסוף השבוע הקרוב.

מדוברות המשטרה מנסר כי "מדובר בחשודים שלקחו לידיהם את בריאות הציבור תוך זלזול בחשיבותן של בדיקות קורונה תקינות, שכל מטרתן הנה למנוע את ההדבקה, ולסייע לאזרחי המדינה לעבור את המגיפה במינימום אבדות בנפש, כל זאת מתוך בצע כסף. נגד החשודים אנו מתכוונים לפעול במלוא החומרה על מנת למצות עמם את הדין".

חמשת החשודים הם כאמור מתנדבי מגן דוד אדום, אשר ניצלו את נגישותם לבדיקות קורונה כדי לבצע בדיקות פיראטיות במחירים גבוהים. בעקבות כך אמרו במגן דוד אדום כי הם אלה שפנו למשטרה עם החשדות ושיתפו פעולה עם הגורמים לאורך כל החקירה. "אנו מודים למשטרת ישראל על התגובה המהירה והחקירה המאומצת לאיתור החשודים. פעילותם בארגון של המעורבים הופסקה בתיאום עם המשטרה ואנו ננקוט נגדם בכל ההליכים הנדרשים על פי חוק. אנו מחזקים את ידיהם של עשרות אלפי עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום העושים בנאמנות ובמסירות לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל".