איתן הבר, מנהל לשכתו של יצחק רבין, הלך לעולמו בגיל 80

מנהל לשכתו של יצחק רבין, העיתונאי והפובליציסט איתן הבר, הלך לעולמו לאחר שנאבק בשנה האחרונה במחלת הסרטן והוא בן 80. משפחת רבין ספדה לו: "בשורת האיוב שהשמיע לעם ישראל - תיזכר לעד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 17:18 יט בתשרי התשפא

איתן הבר, מנהל לשכתו של יצחק רבין, הלך לעולמו בגיל 80
איתן הבר ז"ל, צילום: Yaakov Naumi/Flash90

איתן הבר, שהיה מנהל לשכתו של ראש הממשלה יצחק רבין בממשלתו השנייה, הלך היום (ד') לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, והוא בן 80. פרטים נוספים על מועד לוויתו יתפרסמו בהמשך.

איתן הבר נולד בתל אביב בשנת 1940, ולמד בבית הספר הדתי ביל"ו בעיר. את דרכו בעולם העיתונות החל בגיל 9 בכתיבת שירים בעיתון "הצופה לילדים" וככתב נוער בעיתון "חרות לנוער".

התגייס לצה"ל בשנת 1958 והוצב ככתב צבאי בעיתון "במחנה". בעקבות ריבוי האירועים הביטחוניים בגבול עם סוריה נשלח לפיקוד הצפון, שם הכיר את מפקד הפיקוד, יצחק רבין, והתיידד עמו, ומאז ליווה אותו ברבות מתחנות חייו. סיים שירותו הצבאי במילואים בדרגת סרן.

לאחר שחרורו מצה"ל, בשנת 1960, הצטרף ל"ידיעות אחרונות" ומאז ובמשך 25 שנה היה הכתב הצבאי של העיתון, וסיקר את אירועים רבים באותה תקופה, כולל אירועים מדיניים, פוליטיים וחברתיים.

קולו של הבר זכור בעיקר מהערב בו נרצח יצחק רבין כשבישר את דבר מותו: "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה, בצער רב וביגון עמוק, על מותו של ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין, אשר נרצח בידי מתנקש הערב בתל אביב. יהי זיכרו ברוך".

לפני שנה, בספטמבר 2019 חשף הבר, כי הוא חולה בסרטן הלבלב ובפרקינסון. בעקבות מצבו הבריאותי הוא נאלץ לפרוש לגמלאות מידיעות אחרונות. 

משפחת רבין, מרכז יצחק רבין והעמותה להקמת המרכז הודיעו עם היוודע על פטירתו של הבר כי הם "משתתפים בצער משפחת הבר על פטירתו של איתן ז״ל. איתן היה מהאנשים המקורבים ביותר ליצחק רבין ז״ל. בשורת האיוב שהשמיע איתן לעם ישראל על הירצחו של ראש הממשלה תיזכר לעד".