נתניהו נפגש עם ראשי הרשויות המקומיות: "נחזור לתכנית הרמזור בהקדם"

במפגש עם ראש הממשלה, ביקשו עשרות הראשי הרשויות המקומיות והאזוריות נציגות של השלטון המקומי בישיבות קבינט הקורונה, צעד שיחזק לדבריהם את אמון הציבור בממשלה. נתניהו נענה לבקשה ומינה את חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי לנציג בקבינט

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 15:55 יט בתשרי התשפא

נתניהו נפגש עם ראשי הרשויות המקומיות: "נחזור לתכנית הרמזור בהקדם"
ראש הממשלה מינה את חיים ביבס לנציג הרשויות המקומיות בקבינט הקורונה, צילום: משרד ראש הממשלה

בכינוס מיוחד שהתקיים היום (ד') בזום, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויותר מ- 200 ראשי רשויות, הוצג מתווה מחודש לתוכנית הרמזור שיוכל להיכנס לפעולה ויישום מיידי לאחר תקופת הסגר. במסגרת התדרוך הועלתה דרישה של ראשי הערים מראש הממשלה, לפיה יש לצרף לקבינט הקורונה נציגות מטעם השלטון המקומי. 

נציגות זו, לטענת ראשי הערים היא נחוצה והכרחית לאופי התכנית שתפעל לאחר השטחת עקומת התחלואה, ולקיום שגרת חיים עד למציאת חיסון. כמו כן, ציינו ראשי הערים כי צעד זה נדרש על מנת להחזיר את אמון הציבור במערכת.  

"מדובר ביוזמה הכרחית", הסכים ראש הממשלה, "אני מאמין בכוח של מאות המנהיגים ברחבי המדינה, ההירתמות כמנהיגים מקומיים משנה את התמונה. הרמזור הוא אחד מהכלים שישנו את המהלך. בתמונה העולמית פעלנו מהר מאוד בצורה אחידה והצלחנו להכניע את המחלה בצורה מאוד מהירה. פתיחת האולמות ומוסדות החינוך ייתכן שזירזו את התפשטות המחלה".

נתניהו הפנה אצבע מאשימה ללחצים שמגיעים ממקומות שונים, בין היצר משותפיו לממשלה, אשר לדבריו, מעכבים את תהליך קבלת ההחלטות, "הממשלה כבר לא אחודה, ולא פעלה במהירות הנדרשת. הופעלו עלינו לחצים סקטוריאליים". ראש הממשלה הוסיף וביקש מראשי הרשויות כי "חייבים להוריד את המספרים בעזרתכם. ביום שני נקבע מה הם נקודות המעבר לפתיחה - ברמה הארצית ראשית, מתוך מטרה להגיע לרמזור. כדי להגיע לשם נצטרך להגיע לשגרה שמתבססת על בדיקות מהירות שכבר הוכנסו לבתי חולים ובתי אבות, רוצים להפוך את זה לתעשייה שלמה".

 
בנוסף ביקש נתניהו את שיתוף הפעולה והעזרה של ראשי הרשויות במניעת שמחות והתקהלויות המוניות במהלך שמחת תורה וההקפות השניות. 

"אמון החברה החרדית במערכת - נסדק"

ראש המל"ל, מאיר בן שבת סיפר כי אפשר לראות שינוי, אך הבהיר שהמטרה טרם הושגה, "יש סימנים לבלימה ותחילת התייצבות. אך זו עדיין לא מגמה מובהקת ומתמשכת. שיעור החיוביים עדיין גבוהה וזה לא מספיק עדיין. אי אפשר לקיים שגרה עם 2000 נדבקים חדשים ביום".

בעקבות הדרישה להציב נציג של הרשויות המקומיות בקבינט הקורונה, הסכים ראש הממשלה לצעד ומינה לתפקיד את חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים-רעות. 

ביבס אמר בפתח הדיון כי: "היום ברור לכולם שעם היציאה מהסגר והפחתת התחלואה, מודל הרמזור חייב לחזור לפעילות - מודל ברור ומקצועי שלא משאיר מקום לספק - עיר אדומה מקבלת על עצמה את המגבלות, ועיר ירוקה יכולה לאפשר לעצמה להרחיב את הפעילות בהתאם להנחיות. אסור לתת לשיקולים אחרים להשתלט על ההכרעות".

הערים החרדיות ממשיכות להוביל במספר החיוביים. כאשר ביתר עילית עם 26 אחוז חיוביים מסך הבדיקות,, אלעד עם 24 אחוזים ובני ברק עם 22%. מאיר רובינשטיין ראש מועצת מודיעין עילית שבעירו נמדדו 21 אחוזים חיוביים מתוך הבדיקות, התייחס לעימותים של המגזר החרדי עם כוחות המשטרה: "מרגישים מדי יום שהאמון במערכת נסדק בחברה החרדית. אני מגנה את האלימות ברחובות בייחוד בחגים. חייבים להקים צוות של הממשלה עם הנציגות החרדית בשיתוף פעולה- כי כרגע אנחנו הולכים אחורנית".


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן