הנשיא ריבלין דחה את בקשת החנינה המלאה עבור עוזי משולם

הבקשה שהוגשה על ידי משפחתו של משולם נדחתה על ידי נשיא המדינה שסבר שעל אף העיסוק החשוב של הרב משולם בנושא הרגיש, להיעתר לבקשת החנינה יהיה צעד לא נכון "נוכח חומרת המעשים שבגינם הורשע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 15:25 יט בתשרי התשפא

הנשיא ריבלין דחה את בקשת החנינה המלאה עבור עוזי משולם
הנשיא דחה את הבקשה לזיכויו של הרב משולם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין דחה היום, (ד') את הבקשה לחנינה מלאה עבור הרב עוזי משולם ז"ל, שהורשע בשורה ארוכה של עבירות, בגינן נגזר עליו עונש מאסר בן שמונה שנים ומאסר על תנאי בן שנתיים. בקשת החנינה מהנשיא ביקשה להסיר את האישומים ולנקות את שמו של משולם.
 
משולם ריצה ריצה קצת יותר מחמש שנות מאסר, קיבל חנינה מהנשיא דאז עזר ויצמן שקיצר את עונשו של משולם ששוחרר מהכלא. לפני קצת יותר משבע שנים, ב-21 ביוני 2013, נפטר הרב משולם.

במענה שהועבר לבני משפחתו של משולם, הובהר כי הנשיא בחן ביסודיות את הבקשה. עוד הודגש כי לא נעלמה מעינו השפעתו של הרב ז"ל על השיח הציבורי בישראל בעניין חטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן גם בתקופה בה נמנעו מקיום דיון פומבי בנושא. 

יחד עם זאת, סייג הנשיא כי "נוכח חומרת המעשים שבגינם הורשע, ובמיוחד אחריותו לתקיפתם של כוחות המשטרה ולסכנה לשלומם של תושבי הסביבה במהלך העימות", סבר הנשיא שלא להיענות לבקשה, מכיוון שלדעתו הדרך לתיקון העוול כלפי יוצאי תימן, מזרח ובלקן, איננה במתן חנינה מלאה, שלאחר המוות לרב עוזי משולם ז"ל. 
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן