אדלשטיין: "אני לא החתול טום ואף אחד לא העכבר ג'רי"

שר הבריאות בחן פיתוחים ישראלים חדשים להתמודדות עם הקורונה, וטען כי "יסייעו רבות למערכת הבריאות גם בימים כתיקונם" אך הבהיר כי: " זה לא יעזור אם לא נשמור על ההנחיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 14:58 יט בתשרי התשפא

אדלשטיין: "אני לא החתול טום ואף אחד לא העכבר ג'רי"
השר אדלשטיין בבחינת הטכנולוגיות החדשות, צילום: עודד קרני - לע"מ

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בחן היום (ד') תצוגת טכנולוגיות מיוחדות להתמודדות עם הקורונה. את הטכנולוגיות הציג המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו. בין היתר, נבדקו אונליין המדדים הרפואיים של השר, ללא מגע יד אדם. באמצעות מכשור זה, ניתן יהיה להפנות את החשודים כחולי קורונה למיון ייחודי ללא סיכון הצוות הרפואי.

השר אדלשטיין ביצע גם בדיקת קורונה סופר מהירה באמצעות מטוש. התוצאה התקבלה תוך 30 שניות. התשובה שהגיעה הייתה שלילית. כמו כן הוצג לשר רובוט המעניק שירות ובאמצעותו ניתן לפקח על בריאות החולים במחלקות קורונה.

טכנולוגיות נוספות שהוצגו:

1. פרחים בקנה - אפליקציה לזיהוי מהיר של חולים באמצעות קול.
2. נ-אור - בדיקת רוק בייתית, מהירה. 
3. טרה הרץ - בדיקה מהירה מאוד, מבוססת לייזר.
4. וירון - מכונה לזיהוי מהיר מבוססת פולי-אמינים.
5. פולינג - בדיקה שמאפשרת לבצע עשרות בדיקות במקביל. מבוססת על איגום מטושים וכימיה מתקדמת. 

שר הבריאות והמשנה למנכ"ל גרוטו

שר הבריאות והמשנה למנכ"ל גרוטוצילום: קרדיט: עודד קרני, לע"מ

"ישראל מוצגת במלוא תפארתה" אמר שר הבריאות אדלשטיין, "באמצעות הטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות בעולם. משרד הבריאות בוחן בימים אלו לעומק כל אחת מהטכנולוגיות, ועוד רבות אחרות, כדי להתמודד עם הקורונה באופן המיטבי. טכנולוגיות אלו יסייעו רבות למערכת הבריאות גם בימים כתיקונם לאחר שנתגבר על הקורונה".

אדלשטיין ביקש לצנן את ההתלהבות מהפיתוחים "אבל כל זה לא יעזור אם לא ישמרו על ההנחיות ועל הסגר. אני לא החתול טום ואף אחד לא העכבר ג'רי. אף אחד לא צריך לרדוף אחרי השני. אם כל אחד יקפיד, אני בטוח שגם זמני הסגר יוכלו להתקצר".

שר הבריאות עבר בדיקה קורונה מהירה

שר הבריאות עבר בדיקה קורונה מהירהצילום: עודד קרני, לע"מ