בג"צ לקרית ארבע: הקצו שעות "רחצה משפחתית" בבריכת היישוב

שופטי בג''ץ קיבלו את עתירתם של ארבעה מתושבי המועצה המקומית קריית ארבע, וקבעו כי על המועצה להקצות מספר שעות רחצה מעורבת. בנוסף, המועצה תישא בשכר טרחת העותרים בסך 20,000 שקלים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/10/20 12:51 יט בתשרי התשפא

בג"צ לקרית ארבע: הקצו שעות "רחצה משפחתית" בבריכת היישוב
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

שופטי בג"ץ יצחק עמית, ענת ברון ועופר גרוסקופף, קיבלו הבוקר (ד') את עתירתם של ארבעה מתושבי קריית ארבע בדבר שעות הרחצה המעורבת בבריכה הפועלת בישוב. שלושת השופטים סברו כי עדיף היה שהצדדים יגיעו להסכמות ביניהם, אך משלא כך היה, נאלצו השופטים לפסוק כי על המועצה המקומית קרית ארבע להקצות מספר שעות רחצה מעורבת, בכל יום.

השופטים לא התעלמו מהרכב האוכלוסייה בישוב הדרומי והוא היווה שיקול בפסיקתם: "מאז בנייתה של הבריכה בשנות השמונים, הרחצה בה הייתה נפרדת, גברים לחוד ונשים לחוד. אך הסטטוס קוו אינו יכול לעמוד על כנו, נוכח השינויים בהרכב האוכלוסיה".

המועצה הקצתה שבע שעות שבועיות בלבד ל"רחצה משפחתית מעורבת", אך השופט עמית קבע כי הדבר אינו מספק, ובכל יום יוקצו שעתיים של רחצה מעורבת: "אנו מקבלים את העתירה ומורים כי בכל יום בו הבריכה פתוחה לציבור, יוקצו שעתיים לרחצה משפחתית מתוך שעות הפעילות הרגילה של הבריכה כלהלן: בימים א, ג, ה, ו – בשעתיים האחרונות בהן הבריכה פתוחה; בימים ב' ו-ד' – בשעתיים הראשונות בהן הבריכה פתוחה". בנוסף, קבעו השופטים כי המועצה תשא בשכר טרחת העותרים בסך 20,000 שקלים. 

השופט גרוסקופף, כתב בסוף דבריו: "לעותרים לא עומדת הזכות לכך שהשימוש המשותף בבריכה יתאפשר למשך מרבית שעות פתיחתה, ולמען ההגינות הם גם לא דרשו זאת. היחס שבין השימוש המשותף לשימוש הנפרד צריך להביא בחשבון לא רק את הסוגיות העקרוניות בהן הרחבתי, אלא גם את היקף הדרישה הקיים לכל אחד מהם. בהינתן העדפות רוב המשתמשים הפוטנציאלים בבריכה, יש טעם בהחלטה שתאפשר רחצה בנפרד ברוב שעות היום, ורחצה במשותף במיעוט השעות, על פי המפתח שהציע חברי".

"אני ערה לכך שהזמן שהוקצה לרחצה משפחתית הוא מצומצם, אך נראה שמספק את העותרים. מכל מקום, אין לקרוא לתוך קביעתנו בנדון את מה שאין בה – דחיקתה של הרחצה המעורבת לשוליים", כתבה השופטת ברון.

בעקבות פסיקת בג"ץ, נמסר מארגון בצלמו: "חובה כעת על רשות הטבע והגנים להסדיר מידית הקצאת שעות נפרדות בכל רחבי הארץ בשמורות טבע. רק לאחרונה הורה משרד המשפטים לאסור על רשות הטבע והגנים להפעיל שעות נפרדות במעיינות ושמורות טבע. בעוד בציבור החילוני חייבים להתחשב, לציבור הדתי נאסרו ארבעה ימי הפרדה בשנה. לא ייתכן שזכויות אדם וצדק חלוקתי במדינת ישראל יפסחו על הציבור הדתי והחרדי".


להורדת הקובץ