הממשלה אישרה את הארכת הסגר עד יום שלישי הבא

מספרי התחלואה נמצאים בירידה כבר מספר ימים אך השרים לא לקחו סיכונים, והאריכו את הסגר עד יום שלישי הבא. במשרד הבריאות אופטימיים: "הסגר של השבועות האחרונים נותן את אותותיו וענו עדים לתחילת ירידה בתחלואה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 09:32 יט בתשרי התשפא

הממשלה אישרה את הארכת הסגר עד יום שלישי הבא
צילום: Miriam Alster/Flash90

הממשלה אישרה אמש (ג') במשאל טלפוני דחוף, את הארכת מצב החירום במדינה, והוא לא יפקע היום. המשמעות היא שהגבלת ההפגנות תימשך, ואיתה גם איסור ההגעה לבתי כנסת, לפחות עד ליום שלישי הבא, 13 באוקטובר.

בחוות הדעת האפידמיולוגית של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שהובאה הלילה לאישור השרים ותובא היום בפני ועדת החוקה, צוין כי מספר החולים בנגיף הקורונה בישראל הכפיל את עצמו פי ארבעה מאז תחילת ספטמבר. "אם בתחילת חודש אוגוסט קצב החולים החדשים היה יציב סביב כ-1800 מקרים חדשים ביום, הרי מאז תחילת חודש ספטמבר הוא הכפיל את עצמו פי יותר מ-4 .מספר החולים הקשים החדשים כמעט הכפיל את עצמו מיולי לאוגוסט, ושוב כמעט הכפיל את עצמו מאוגוסט לספטמבר".

נכון להיום, התחלואה מנגיף הקורונה מפושטת ב-341 יישובים ברחבי המדינה, וישנם כ-185 ערים ויישובים שהם 'אדומים' או 'כתומים' כבהתאם למדדי הרמזור. "ועל כן", נכתב בחוות הדעת, "לצורך התמודדות יעילה עם התפשטות המחלה, לא ניתן להסתפק בנקיטת צעדים מקומיים".

עוד נכתב: "נכון ליום 20.10.5 ,מחלקות הקורונה נמצאות בתפוסה של %79 ,ובהתאם לעלייה בתפוסה במחלקות הקיימות, נפתחות מיטות נוספות שרובן על חשבון מיטות קיימות. המשמעות לכך היא טיפול בחולי קורונה על חשבון זמינות שירותים רפואיים לחולים אחרים. לא למותר לציין, כי לא זאת בלבד שכוח האדם בבתי החולים לא גדל כקצב גידול החולים הקשים, אלא שמספר אנשי הצוות הרפואיים הנגרעים מעבודתם ונדרשים להיכנס לבידוד עקב חשיפה או הדבקה בנגיף מידי יום עולה במקביל לעלייה בתחלואה באוכלוסייה".

אך יש גם מקום לאופטימיות. לאחר שיא של למעלה מ-8,000 מקרים מאומתים ליום לאחר ראש השנה, ושיא נוסף של למעלה מ-9,000 מקרים מאומתים לאחר יום כיפור, אנו עדים לירידה הדרגתית בתחלואה לכדי 7,000 מקרים ליום בימים שלאחר יום כיפור, ו-5,600 מקרים חדשים ליום בתחילת השבוע של חול המועד סוכות.

גם בבחינת אחוז הבדיקות החיוביות, שיעור הבדיקות החיוביות משקף מגמה של שיפור בימים האחרונים; למחרת יום כיפור (ופחות משבועיים מתחילת הסגר) שיעור הבדיקות החיוניות עמד על 15.1% , ומאז החלה מגמת ירידה באחוז הבדיקות החיוביות עד ל-11.4% בדיקות חיוביות נכון ליום 5.10.20. "בהתאם לאמור לעיל ובזהירות המתבקשת", נכתב, "פרשנותינו היא כי הסגר של השבועות האחרונים נותן את אותותיו וענו עדים לתחילת ירידה בתחלואה. יחד עם זאת, שיעורי התחלואה עדיין גבוהים מאוד, גם באופן אובייקטיבי וגם מבחינת יכולתה של המערכת להתמודד עמם".

 

 

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן