מגמת בלימה: שיעור החיוביים לקורונה - הנמוך בשבועיים האחרונים

משרד הבריאות עדכן כי מחצות אובחנו 30007 חולי קורונה חדשים בישראל ושיעור החיוביים ירד מעט. למניין הנפטרים נוספו עוד 20 קורבנות חדשים והוא הגיע ל- 1,784 מתים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 19:43 יח בתשרי התשפא

מגמת בלימה: שיעור החיוביים לקורונה - הנמוך בשבועיים האחרונים
ארכיון, צילום: shutterstock

משרד הבריאות הודיע הערב (ג') כי מחצות אובחנו 3,007 חולי קורונה, ושיעור החיוביים ירד שוב במעט, ל-10.3%. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,609 חולי קורונה. 872 מהם במצב קשה. 220 מחוברים למכונות הנשמה. 20 חולים נפטרו היום ומספר הנפטרים מאז שהגיע הנגיף לארץ עומד על 1,784.

הממונה על הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התייחס היום במסיבת העיתונאים של 'מגן ישראל' לתחלואת הקורונה ברחבי הארץ וטען: "ש סימנים לירידה ברמת התחלואה. ירידה ודאית בכל הארץ עדיין אין. אני עוקב גם אחרי כמות התחלואה שנרשמת היום במעבדות ורואה את המשך המגמה, אבל הכל מאוד זהיר".

פרופ' גמזו הוסיף כי "כדי לשמור על תהליך בטוח והחלטות בטוחות ונכונות, היה עליי לבקש להצמיד את ההגבלות ל-14 באוקטובר. גם את מערכת החינוך ואת מקומות העבודה. בימים הקרובים נקבל החלטות, אחרי שנראה תמונת תחלואה. אחרי סוף השבוע הקרוב אדע טוב יותר".

עוד אמר: "אני מבקש לשמור על ההנחיות בימים שנותרו עד החג השני, ובעיקר אחרי החגים – כי יש תופעה כזו. אחרי החגים הפעם יהיה עדיין במגבלת 1,000 מטר, במגבלת עבודה ולימודים. זה 'אחרי החגים' שונה. בתי תפילה, מסגרות וחופי ים – הכול בתנאי סגר. צר לי. זה לא נוח, ובוודאי פוגע בכולנו בפרנסה, בחיים ובחופש. אנחנו חייבים את זה לעצמנו כדי לצאת מהמצב הזה".