לראשונה: דיפלומטית ישראלית תכהן כסגנית יו"ר ועדת המשפט באו"ם

לאחר מאמץ דיפלומטי שהובילה משלחת ישראל לאו"ם, נבחרה הדיפלומטית שרה וייס מעודי לכהן כסגנית יו"ר הוועדה בשנת העצרת הכללית ה-75. השגריר ארדן: "הישג חשוב שיש לו גם קשר ישיר להסכמי השלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 18:34 יח בתשרי התשפא

לראשונה: דיפלומטית ישראלית תכהן כסגנית יו"ר ועדת המשפט באו"ם
הדיפלומטית שרה וייס מעודי , צילום: משלחת ישראל לאו"ם

האו"ם בחר היום (ג') את הרכב ראשי וועדת המשפט של האו"ם. לאחר מאמץ דיפלומטי שהובילה משלחת ישראל לאו"ם בראשות השגריר ארדן, נבחרה הדיפלומטית שרה וייס מעודי לכהן כסגנית יו"ר הוועדה בשנת העצרת הכללית ה-75. וייס מעודי נבחרה כנציגת קבוצת המדינות המערביות ותהיה לאישה הישראלית הראשונה שמכהנת בתפקיד.

וייס מעודי כיהנה בתפקידים שונים בתחום הייעוץ המשפטי של משרד החוץ ובהם מנהלת המחלקה למשפט בינלאומי. בהמשך גם הקימה את רשת 'נשים בדיפלומטיה' אשר מאגדת תחתיה דיפלומטיות מרחבי העולם.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, בירך על בחירתה של הדיפלומטית הישראלית ואמר כי "הבחירה בשרה היא הישג חשוב לישראל, שיש לו קשר ישיר להסכמי השלום שחתמנו לאחרונה ומלמד גם על הפוטנציאל להגברת השפעתה של ישראל באו״ם. אני בטוח שניסיונה המשפטי העשיר של שרה יתרום לאו"ם, כפי שהוא תורם רבות לפעילות המשלחת הישראלית".

הנציג האיראני הגיב לאחר ההצבעה על בחירתה של שרה ואמר בוועדה כי "המשטר הישראלי הוא כוח כובש לא חוקי וזוהי בושה שנבחרה נציגה רשמית של הוועדה ממדינה זו". עוד הוסיף כי בחירתה של שרה "איננה מהווה הכרה איראנית בקיומה של מדינת ישראל״.