שוטרת מג"ב שסטרה לילד בן 8 ביצהר – הורשעה בדין משמעתי

שוטרת מג"ב שסטרה לילד בן 8 ביצהר לפני כשנה הורשעה בדין משמעתי וננזפה בחומרה. בתחילה הכחישה השוטרת את הסטירה למרות תיעוד ועדויותיהם של חבריה ומפקדיה, אולם בחקירת מח"ש החליטו להעמידה לדין משמעתי, שם הודתה בעובדות ובאשמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 08:23 יח בתשרי התשפא

שוטרת מג"ב שסטרה לילד בן 8 ביצהר – הורשעה בדין משמעתי
מתוך התיעוד, צילום: ללא

שוטרת מג"ב שסטרה לילד בן שמונה בגבעת 'קומי אורי' ביצהר לפני כשנה הורשעה בדין משמעתי וננזפה בחומרה. הורי הילד הגישו תביעת פיצויים  באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו. עוד נחשף כי בתחילה הכחישה השוטרת את הסטירה בחקירת מח"ש, בסתירה לתיעוד ולהודאות חברתה לצוות ומפקדיה.

האירוע אירע לפני כשנה, בזמן שהצבא הכריז על גבעת 'קומי אורי' כשטח צבאי סגור. בסרטון שתעד את האירוע נראים מספר ילדים מסביב לשתי שוטרות כשהם צועקים לעברן, כשלפתע אחת מהן קמה, תופסת את אחד הילדים וסוטרת לו בפניו. בעקבות כך הורי הילד הגישו תביעה נגד השוטרת.

לפי כתב ההגנה שהגישה המשטרה, השוטרת שסטרה לילד נחקרה כבר למחרת היום על ידי חוקרת מח"ש. בחקירתה הכחישה השוטרת כי סטרה לילד. החוקרת ניסתה לעמת אותה עם הסרטון שהתפרסם אך השוטרת שבה והכחישה מספר פעמים. למרות הכחשותיה, מפקידה של השוטרת וכן חברתה למשמרת הודו כי השוטרת סטרה לילד. 

כאמור, לאחר החקירות החליטו במח"ש להעמיד את השוטרת לדין משמעתי. השוטרת נשפטה ע"י מפקד גדוד אלון, והודתה בעובדות ובאשמה. היא הורשעה בשימוש בכוח כלפי אדם במסגרת מילוי תפקיד, וננזפה בחומרה.

"תכלית התביעה לייצר הרתעה מסוימת מפני פגיעה של שוטרי מג"ב במתיישבים, מבוגרים וילדים", אמר עו"ד המייצג את הורי הילד. "לצערנו הרתיעה של כוחות הביטחון שאנו רואים אותה חדשות לבקרים מול ערבים ביהודה ושומרון, שמזלזלים ופוגעים בחיילים ושוטרים, זורקים אבנים ובקבוקי תבערה ופוגעים בגוף ובנפש, כאשר החיילים והשוטרים עומדים ונצבים סטטים מול אותם פורעים ובהרבה מקרים אינם מגיבים כלל".