ממחירי הקורונה: עלייה של 30% בקריאות לסיוע של נוער במצוקה

עמותת "עלם" מפרסמת דו"ח חדש המראה עלייה במספר הפגיעות בנפש ובגוף בקרב הנוער הנמצא בסיכון. על פי הדו"ח כמות הנוער שדיווח על אלימות בבית גדל פי 2, נרשמה גם עלייה משמעותית של פי 1.5 בפגיעות העצמיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 07:43 יח בתשרי התשפא

ממחירי הקורונה: עלייה של 30% בקריאות לסיוע של נוער במצוקה
תמונת אילסטרציה, צילום: shutterstock

דו"ח חדש של עמותת עלם חושף היום (ג') את העלייה בקרב נוער בסיכון שהזעיק עזרה, העלייה נרשמה במן החודשים יוני-אוגוסט טרם הסגר הנוכחי.  על פי הדו"ח הקורונה הביאה לעלייה נכרת של ערות אחוזים בקרב נוער שנפגע מאלימות בבית ובחוץ, וכן גם בכמות הפגיעות העצמיות ותחושת הדיכאון. על פי הדו"ח בסך הכל השנה פנו לעמותה 6,051 צעירים בבקשה לסיוע, לעומת 4,622 באותה התקופה אשתקד.

בעוד שחודשי הקיץ והחופש הגדול מראים עלייה מתמדת לאורך השנים של מקרי אלימות בקרב הנוער, השנה עם נגיף הקורונה המצב החמיר אף יותר. בדו"ח דווח על עלייה של פי 2 במספר מקרי האלימות כלפי בני נוער בבית וברחוב. 774 בני נוער העידו על אלימות בבית, 387 בני נוער וצעירים על אלימות מינית, 264 התלוננו על אלימות ברשת. נצפתה גם עלייה של פי שניים בשימוש באלכוהול ובסמים בקרב הנוער בסיכון.

עלייה נוספת וחמורה גם היא בקרב הנוער בקרב הסובלים ממצוקה נפשית, כאשר נרשמה עלייה משמעותית של פי 1.5 בפגיעות העצמיות. בקרב הנוער שדיווחו על דיכאון וחרדה נרשמה עלייה נכרת של פי שלושה לעומת השנה שעברה, ועלייה של פי שניים בתחושות הבדידות. עליות נוספות נרשמו בקרב הנוער שסובל מהפרעות אכילה, פגיעה בתפקוד המשפחתי שהובילה בחלק מהמקרים לניסיונות התאבדות אצל אחד ההורים.

בעמותה רואים בסגר סיכון גדול לאותו הנוער במצוקה, ענבל דור קרבל, מנכ"לית עלם, התייחסה ב-ynet לדו"ח: "היציאה מהסגר הראשון הביאה איתה תקווה לשיפור, אך החופש הגדול בצל הקורונה רק החריף את המצב. הדו"ח מציף בין היתר תופעות חדשות ומדאיגות שככל הנראה יחריפו בחודשים הקרובים עקב הסגר. אחד מכל 11 נערים ונערות דיווח שהקורונה פגעה בתפקוד המשפחה והבית, והביאה למצוקות כגון רעב ועוני".   

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן