הנשיא טראמפ השתחרר מבית החולים: "אל תפחדו מהקורונה"

לאחר שנדבק בנגיף ואף הפר את ההנחיות ויצא החוצה, הודיע הנשיא טראמפ כי הוא משתחרר מבית החולים. "אל תפחדו מהקורונה, ואל תתנו לזה לשלוט בחייכם. אני מרגיש טוב יותר מאשר לפני 20 שנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 21:48 יז בתשרי התשפא

הנשיא טראמפ השתחרר מבית החולים: "אל תפחדו מהקורונה"
הנשיא טראמפ בבית החולים, צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (ב') כי הוא עתיד להשתחרר עוד היום מבית החולים וכי מצבו טוב מתמיד. אמש נודע כי הנשיא הראה זלזול במחלה ובהנחיות כאשר יצא לזמן קצר את בית החולים הצבאי וולטר ריד שבו הוא מטופל אחרי שחלה בקורונה כדי לברך תומכים שהתאספו מחוץ למרכז הרפואי. הנשיא חלף על פני הקהל ברכב שטח משוריין, עם מסכה על פניו, ונופף לתומכיו מתוך הרכב. לאחר סיבוב קצר חזר לבית החולים.

אך לאחר הסערה שעורר ביקש להצהיר הערב הנשיא כי מצבו טוב בחשבון הטוויטר שלו כתב: "דווח כי התקשורת נסערת מכיוון שנכנסתי לרכב מאובטח להגיד תודה לאוהדים ולתומכים הרבים שעמדו מחוץ לבית החולים במשך שעות רבות, ואפילו ימים, בכדי לכבד את כבודם לנשיא שלהם". טראמפ מתח ביקורת נגד התקשורת ואמר: "אם לא הייתי עושה את זה, המדיה הייתה אומרת שזו גסות רוח". לאחר מכן התייחס טראמפ גם להתמודדות עם הנגיף ואמר: "אל תפחדו מהקורונה, ואל תתנו לזה לשלוט בחייכם. אני מרגיש טוב יותר מאשר לפני 20 שנה".

לסיום הכריז: "אני אשתחרר את המרכז הרפואי הגדול וולטר ריד בשעה 18:30", רופאיו של הנשיא טענו כי טראמפ לא יצא מכלל סכנה אך רשאי לשוב לביתו. אך לא רק הנשיא התגלה כמי שנדבק בנגיף הקורונה בבית הלבן. דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, אובחנה כחיובית לקורונה, וכך חבר צוות נוסף בבית הלבן. לדברי הדוברת היא חשה בטוב ואינה סובלת מתסמינים.