ח"כ מיקי לוי עזב את ועדת הקורונה לאחר שהפר את ההנחיות במהלך החג

חבר הכנסת מיש עתיד הפר את הנחיות הסגר בראש השנה ובסוכות כאשר אירח את נכדיו. בעקבות כך דרש ממנו יו"ר מפלגתו לפרוש מחברותו בוועדת הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 20:34 יז בתשרי התשפא

ח"כ מיקי לוי עזב את ועדת הקורונה לאחר שהפר את ההנחיות במהלך החג
מיקי לוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בישראל התעוררה היום סערה כאשר התגלה כי השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל הפרה את הנחיות הסגר. אלא שלא רק בקואליציה התגלו הפרות של בכירים, גם ח"כ מיקי לוי ממפלגת יש עתיד התגלה כמי שהפר גם הוא את ההנחיות. במהלך ראש השנה אירח חבר הכנסת את שלושת נכדותיו עד שכלתו הגיעה לאסוף אותן, ומאוחר יותר התגלה כי בחג הסוכות התארח בבית בנו.

בעקבות כך נקרא חבר הכנסת לוי לשיחה אצל יו"ר מפלגתו, ח"כ יאיר לפיד, שהחליט לפעול כנגד מעשיו של לוי. לאחר שלוי הודה כי הפר את ההנחיות החליט לפיד כי על ח"כ לוי לוותר על חברותו בוועדת הקורונה בכנסת. ח"כ מיקי לוי הודה במעשיו ואמר: "אכן שלוש הנכדות היו אצלנו מהצהריים והוריהן אספו אותם בערב. אני מביע צער על האירוע וכמובן שאשלם כל קנס שאני חייב על פי החוק". מי שיחליף את לוי בוועדה הוא ח"כ יוראי להב הרצנו.

הערב בקבינט הקורונה התייחס נתניהו להפרת ההנחיות של הבכירים, ובמיוחד של השרה ממפלגתו ואמר: "כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים הקשורים בשגרת הקורונה, זה כולל שרים ושרות חברות וחברי כנסת, כל נציגי הציבור. בעניינה של השרה גמליאל אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".