לילה נוסף של עימותים עם מפגינים: 18 איש נעצרו

המשטרה מדווחת כי בעימותים בכיכר השבת בירושלים שני שוטרים נפצעו. העצורים חשודים בהפרות סדר ויידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה והם יועברו לחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 07:45 יז בתשרי התשפא

לילה נוסף של עימותים עם מפגינים: 18 איש נעצרו
צילום: Nati Shohat/Flash90

המשטרה עדכנה כי במהלך פעילות אכיפת הסגר באזור כיכר השבת בירושלים נעצרו 18 חשודים. נמסר כי "כוחות המשטרה פעלו לאכיפת התקנות לשמירה על בריאות הציבור והקפדה על ההנחיות, ובתוך כך פיזרו מספר מוקדים בהם זוהו התקהלויות, ונגד אלו שהתנגדו להישמע להנחיות, נרשמו קנסות".  עוד צוין כי "קיצוניים יידו לעבר השוטרים אבנים וחפצים שונים". שני שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי, כמו כן נגרם נזק למספר ניידות משטרה, רכבים פרטיים ולרכוש הרשות המקומית.

אמש (א') התחדשו העימותים בין המשטרה למפגינים החרדים, כאשר המשטרה פשטה על בית הכנסת "פועלי אגודת ישראל" ברחוב דסלר בבני ברק, לאחר שבמקום התאספו מאות בני אדם לתפילה המונית. עם הגעת השוטרים לבית הכנסת החסידים פצחו בשירה ובריקודים, וקראו לעברם קריאות נאצה כמו "נאצים", "לכו מפה רשעים", "לכו לגרמניה" ו"ארורים". לפי המשטרה, מעבר להפרת ההנחיות שאוסרות על שהייה בתוך בתי כנסת במהלך הסגר, רוב המתפללים לא עטו מסכות ולא שמרו על המרחק הנדרש.