למרות שלא החלים מהקורונה: טראמפ יצא מבית החולים כדי להודות לתומכיו

צפו: לאחר שאושפז בבית החולים במהלך סוף השבוע האחרון, הנשיא האמריקאי שחלה בקורונה, יצא בשיירה מאובטחת להודות לתומכיו שחיכו לו מחוץ לבית החולים, למרות שטרם החלים. כלי תקשורת מרכזיים בארה"ב דיווחו כי טראמפ קיבל תוצאה חיובית כבר במהלך יום חמישי, אך הסתיר זאת מיועציו הקרובים ביותר - ומהציבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 07:31 יז בתשרי התשפא

למרות שלא החלים מהקורונה: טראמפ יצא מבית החולים כדי להודות לתומכיו
טראמפ, צילום: JStone / Shutterstock.com S M L XL Size Guide

ממשיך לזלזל: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עזב הלילה (ב') לזמן קצר את בית החולים הצבאי וולטר ריד שבו הוא מטופל אחרי שחלה בקורונה כדי לברך תומכים שהתאספו מחוץ למרכז הרפואי. הנשיא חלף על פני הקהל ברכב שטח משוריין, עם מסכה על פניו, ונופף לתומכיו מתוך הרכב. לאחר סיבוב קצר חזר לבית החולים.

בתוך כך, העיתון האמריקאי המוביל, הוול סטריט ג'ורנל מדווח הלילה (בין ראשון לשני) כי הנשיא טראמפ קיבל תוצאה חיובית ראשונית בבדיקת קורונה כבר במהלך יום חמישי האחרון - אך הסתיר אותה מהציבור ואף מיועציו. כשהתראיין ביום חמישי בערב אמר כי הוא "ממתין לתוצאות הבדיקה" - ורק ב-1 בלילה צייץ שנדבק. עוד דווח כי טראמפ הורה ליועצים שנדבקו להסתיר זאת ו"לא לגלות על כך לאיש". מידע הוסתר אף מעובדי הממשל - ובכך נמנע מהם לדעת האם נחשפו לחולים מאומתים. 

אתמול (א') הצוות הרפואי שטיפל בנשיא האמריקני ציין כי מצבו ממשיך להשתפר, וכי הוא צפוי להשתחרר מחר אם לא יחול שינוי כלשהו. לפני שאושפז שיגר סרטון קצר ובו הסביר: "אני מרגיש הרבה יותר טוב עכשיו" אמר טראמפ. "זה קרה למיליוני אנשים ברחבי העולם ואני נלחם גם עבורם ולא רק למען ארה"ב – אנחנו נביס את הנגיף". הוא הוסיף כי "אני חייב לחזור כי אנחנו עוד צריכים להמשיך להפוך את אמריקה לנהדרת שוב – עשינו עבודה נהדרת אך יש לנו עוד עבודה. מחכה בקוצר רוח לסיים את הקמפיין"