העיתונאי החרדי תוקף:"שבעים ושתיים שנה שהחרדים משמשים כשעיר לעזאזל של החברה הישראלית"

העיתונאי דב אייכלר הסביר בפוסט נוקב כי יחסה הקשה של החברה הישראלית למגזר החרדי לא החל מנגיף הקורונה: "על כל תושב תל אביב שנבדק יש שניים שנבדקו בבני ברק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/20 21:44 טז בתשרי התשפא

העיתונאי החרדי תוקף:"שבעים ושתיים שנה שהחרדים משמשים כשעיר לעזאזל של החברה הישראלית"
ארכיון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

העיתונאי החרדי ישראל אייכלר פירסם פוסט נוקב על יחסה של החברה הישראלית למגזר החרדי, וטען כי גם אם נעשו טעויות בקרב החרדים, הם הפכו לשעיר לעזארל של המלחמה בנגיף הקורונה. 

"שבעים ושתיים שנה שהחרדים משמשים כשעיר לעזאזל של החברה הישראלית", קבע אייכלר והוסיף: "שבעים ושתיים שנה שהם אשמים בכל צרה וצוקה. מהפגנות השבת דרך קצבאות הילדים בואכה ההשתמטות מהצבא עד השנה ההיסטורית 2020 - שנת הקורונה. השנה בה החרדים הפכו משעיר לעזאזל לבעיה ציבורית ברמה הכי גבוהה ומסוכנת - הפצת מחלות. יש מאות מליוני מכחישי קורונה בעולם. רבבות מהם יוצאים להפגין בבירות העולם בהתרסה נגד ההגבלות והמסיכות. בברלין, לונדון, ארה״ב ותל אביב". 

העיתונאי החרדי טען: "בכל העולם הם נחשבים אקטיביסטים, לוחמי זכויות אדם, חירות וחופש, הארועים שלהם נחשבים למחאות, אבל היהודים הכחושים, העניים, צפופי האוכלוסין, עדיני הנפש, שמתגעגעים לבית הכנסת, לתפילות, למקווה ולטיש, אלו מפיצי מחלות. אחת האינדיקציות הכי טובות לדעת כמה אנשים באמת נדבקו בקורונה, היא אחוז התחלואה הקשה והתמותה מהנגיף. אם הוא גבוה, סימן שהתחלואה הכללית גבוהה. אם הוא נמוך, סימן שהיא נמוכה. 

"אחוז התחלואה הקשה והתמותה מקורונה במגזר החרדי מאז פרוץ המגיפה זהה לחלוטין לשיעורם היחסי באוכלוסיה, ואולי אפילו פחות, על פי נתוני משרד הבריאות. לשם השוואה, אחוז הערבים החולים קשה והמתים מקורונה מגיע ל-40 אחוזים, יותר מכפול מחלקם היחסי באוכלוסייה. אחוז התחלואה והתמותה בערים חילוניות גבוה מהערים החרדיות. אחד מכל 54 חולים ברמת גן נפטר. בבני ברק, אחד מ-289. נכון, הגיל החציוני הוא משמעותי, אבל יש עוד סיבה, ומי שלא מספר לכם אותה, כנראה מרוויח איכשהו מהאוירה הציבורית האנטי חרדית ששוררת בישראל מזה 72 שנה: הבדיקות. 

"החרדים נבדקים בהמוני המוניהם. על כל תושב תל אביב שנבדק יש שניים שנבדקו בבני ברק. וכך בכל הערים החרדיות לעומת הערים החילונית.  לא כדי להשוות, רק בשביל לחדד: על פי דיווח בכאן ב׳ במוצאי יום הכיפורים, בשעה תשע בערב -משרד הבריאות הציב בערים הערביות 7 עמדות שכל אחת מהן מסוגלת לבדוק אלפים. הן היו מיותרות לחלוטין. אלף בני אדם הגיעו. את היעדר השיתוף פעולה שם -אף אחד לא יפמפם לכם. רק דיווח לקוני על ״מורת רוח״, אכזבה.

לסוף טען אייכלר כי החרדים הם כבשת הרש: "השיה התמימה והנאיבית. חלקם לא מבינים את מורכבות המצב או מתכחשים לו, וחלקם לא מבינים את גודל הבלוף. חלקם ננעלים, עוטים מסיכות ורצים להיבדק, וחלקם מתפללים, מתקהלים ורצים להידבק. אלו ואלו ימשיכו לשמש בנאמנות כשעיר לעזאזל של החברה הישראלית, גם בשבעים ושתים השנים הקרובות".