‏ליצמן לכחול לבן: אפשרו את מינויי לסגן שר השיכון על חשבון המכסה שלכם

שר השיכון שהתפטר מבקש לחזור למשרדו כסגן שר, אולם מכסת הסגנים של גוש הימין מלאה והוא נאלץ לבקש מכחול לבן להתמנות על חשבון מכסת הסגנים שלהם. מה גנץ יבקש בתמורה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/20 11:21 יב בתשרי התשפא

‏ליצמן לכחול לבן: אפשרו את מינויי לסגן שר השיכון על חשבון המכסה שלכם
ליצמן ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שהודיע על התפטרותו מתפקיד שר השיכון והבינוי בעקבות ההגבלות בחגים, חבר הכנסת יעקב ליצמן ביקש מכחול לבן להתמנות לסגן שר השיכון על חשבון מכסת הסגנים שלהם, למרות שיהדות התורה רשומה תחת גוש הימין בהסכם הקואליציוני, מאחר והליכוד השתמשו בכל הסגנים שהותרו להם בהסכם.  

ליצמן מבקש להחזיר את ההסדר בו הוא מכהן כסגן שר, ללא שר מעליו. אולם נתניהו לא יוכל לקחת על עצמו את תפקיד שר השיכון בגלל כתבי האישום שעומדים נגדו ולכן שר אחר יצטרך לקחת עליו תיק כפול. כזכור, בקדנציה הקודמת בג"ץ אסר על נתניהו לכהן כשר כחמש תיקים ולכן ליצמן חרג ממנהגו והסכים להתמנות לשר, ולא לנשאר סגן שר. 

כזכור, ליצמן שיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו בו הודיע על התפטרותו מהממשלה בעקבות ההחלטה להטלת סגר מלא בחגים. לפי ליצמן ההחלטה תוכננה מראש וזאת מ"חוסר הערכה לחגי ישראל לעומת דברים אחרים שלא העזו לפגוע בהם. ליבי עם רבבות אלפי יהודים שבאים לבית כנסת פעם בשנה ולא יבואו השנה בגלל הסגר".