אדלשטיין: "סוכה שבנויה כהלכה היא חלל סגור"

שר הבריאות, השר לביטחון פנים וממלא מקום המפ"כל הסבירו כי הסגר הולך להימשך שבועות ארוכים. אדלשטיין תקף את מפרי ההנחיות:"ההפרות שראינו בבני ברק ובהפגנות מסכנות אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 18:36 יא בתשרי התשפא

אדלשטיין: "סוכה שבנויה כהלכה היא חלל סגור"
יולי אדלשטיין. נכנס לבידוד, צילום: פלאש 90

בצל התפשטות נגיף הקורונה בישראל, שר הבריאות יולי אדלשטיין הסביר כי סוכה שבנויה כהלכה היא כמו חלל סגור ואסור לארח בתוכה בדיוק כמו שאסור לארח בתוך הבית וקבע :"ההפרות שראינו בבני ברק ובהפגנות מסכנות אותנו". ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן והשר לביטחון פנים אמירי אוחנה השתתפו גם הם בתדרוך.  

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, התייחס למאבק בנגיף הקורונה במהלך סיור שקיים בת"א יחד עם שר הבריאות: "זו שעת מבחן לציבור הישראלי ורובו עומד בו בגבורה. רוב הציבור מקיים את ההנחיות, משלם מחירים כבדים, כלכליים ואישיים. זה בידינו, נצא למלחמה מאוחדים וננצח. אחר כך, אם צריך, נתווכח. זו העת לערבות הדדית".

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, התייחס לעבודת המשטרה במהלך סיור שקיים בת"א, ולאכיפת ההנחיות, תוך שהוא מדגיש את חובת הציבור להירתם למאבק בנגיף הקורונה: "התחלואה קשה והמשימה היא הצלת חיים, המשטרה הוכיחה פעם אחר פעם את יכולתה המבצעית בימי שגרה ובזמני חירום. השוטרים ימשיכו בפעילות בכל רחבי הארץ, יהיו נוכחים בערים ובצירים הראשיים, ימשיכו לבצע האכיפה בנחישות בלתי מתפשרת באופן מקצועי וזאת על מנת לשמור על שגרת חיים בצל המגפה". 

במקביל, ראש הממשלה נתניהו הסביר מוקדם יותר לצופים בדף הפייסבוק שלו כי הסגר הנוכחי יהיה יערך למעלה מחודש והסביר כי מערכת החינוך נערכת לקפסולות לגיל הרך.