פותחים שנה באוניברסיטאות: הלימודים יתקיימו באופן מקוון בלבד

בצל התפרצות הקורונה, ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע כי שנת הלימודים תשפ"א תיפתח באופן מקוון בלבד, בתקווה שהסטודנטים יוכלו לשוב לכיתות כמה שיותר מהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 18:05 יא בתשרי התשפא

פותחים שנה באוניברסיטאות: הלימודים יתקיימו באופן מקוון בלבד
הדרך לאוניברסיטה, צילום: shutterstock

בשל ההתפרצות הנוספת שלנגיף הקורונה בישראל, ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע היום (ג') כי לנוכח מצב התחלואה והסגר המלא, שנת הלימודים תשפ"א תיפתח באופן מקוון בלבד. עם זאת, באוניברסיטאות הדגישו שמתווה הלמידה המשולב שבו חלק מהשיעורים מתקיימים בכיתות יחזור בהקדם האפשרי, בהתאם למצב התחלואה.

"לאור החלטת הממשלה להטלת סגר ומתוך אחריות לבריאותם של הבאים בשערי האוניברסיטאות, החלטנו שהלימודים במוסדות השונים יתחילו במתכונת של הוראה מרחוק בלבד", נמסר מוועד ראשי האוניברסיטאות. "מיד כאשר מצב התחלואה יאפשר זאת, נחזור ללמידה במתווה המשלב בין לימודים בכיתות במקביל ללמידה מקוונת".

באוניברסיטה העברית הביעו תקווה שהתלמידים ישובו לספסל הלימודים כמה שיותר מהר: "שנת הלימודים תיפתח השנה בהוראה מרחוק. השיעורים יתקיימו באמצעות הזום, והכניסה לשיעור בזום דרך אתר הקורס. למרות שהזמן המדויק שבו יחלו לימודים בקמפוסים תלוי בהתפתחות המגפה, ההערכה היא כי למידה משולבת כזאת תתאפשר עוד במהלך סמסטר א'".

באגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית תומכים במהלך ורואים אותו באור חיובי. בהודעת האגודה נכתב: "לאור נתוני התחלואה האחרונים אנחנו רואים את ההחלטה כנכונה ואחראית. בהמשך לסמסטר האחרון בו נאבקנו על כך שהמבחנים יהיו מקוונים, וכדי לשמור על הבריאות של כל אחד ואחת מאיתנו, גם בתקופה הקרובה נמשיך לפעול יחד לשמירה על הזכויות שלנו. נעמוד על כך שלכל אחד ואחת יהיה את המענה הראוי ללמידה מקוונת עם האמצעים המתאימים, שההכשרות והלימודים המעשיים לא יפגעו ושהזכויות של כולנו יישמרו. גם בתקופה מאתגרת זו נמשיך את השיח מול האוניברסיטה ונשמיע את קולם של הסטודנטים והסטודנטיות בעברית, כדי שאף סטודנט לא יישאר מאחור".