אלמנתו של עמנואל מורנו ז"ל: "טוב שתמונתו חסויה"

14 שנה לאחר מותו, תמונתו של הקצין האגדי שנהרג במלחמת לבנון השנייה נותרה חסויה. אלמנתו מאיה מעריכה שהמצב הזה יישאר לתמיד וחושבת שכך פשוט יותר: "ככה הוא באמת כלל ישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 14:33 יא בתשרי התשפא

אלמנתו של עמנואל מורנו ז"ל: "טוב שתמונתו חסויה"
עמנואל מורנו הי"ד, צילום: צילום מסך

אחד הקצינים האגדיים של סיירת מטכ"ל הוא סגן אלוף עמנואל מורנו ז"ל שנפל בגיל 35 במלחמת לבנון השנייה. תמונתו נאסרה לפרסום בעקבות משימות רגישות רבות שביצע במהלך שירותו, כשגם היום, יותר מ-14 שנה מנפילתו, ישנו איסור על פרסום תמונתו של מורנו. 

 

הבוקר (ג') דיברה מאיה, אלמנתו של עמנואל מורנו, בקשת 12 על הסוגיה סביב חשיפת תמונתו של מורנו. "אין לי עניין עם חשיפת התמונה כי אני יודעת כמה חשוב שהיא תישאר חסויה", השיבה מאיה. "כשיודעים אז פשוט לפעול, זה בדיוק כמו שאני יודעת כשאני שמה מסכה אז זה מגן עליי ועל האחרים. טוב שתמונתו של עמנואל תישאר חסויה לטובתנו הביטחונית והלאומית".

מאיה מורנו נשאלה האם האיסור הפרסום על התמונה צפוי להישאר כך לתמיד וענתה כי "אמרו עשר שנים, כבר אז הערכתי שזה יהיה יותר. לאור מה שנהיה מזה, נראה לי שזה כבר יהיה לתמיד". מורנו סיפרה כי אין לה עניין גדול בחשיפת התמונה ואמרה כי "קודם כל זה נחמד, משאיר לי משהו פרטי. מעבר לזה אין לי עניין כלשהו כי אני מבינה את החשיבות של זה והדבר לא פוגם בהנצחה של עמנואל".

"נראה לי שככה זה יותר פשוט" אמרה מורנו, וטענה שבעצם כך שאין תמונה ספציפית של עמנואל, כך קל יותר להתחבר אליו. "הוא לא משויך לשום מגזר. נכון שאני אולי נראית משויכת אבל אי אפשר לדעת איזה סוג כיפה הוא חבש ומה אורך הזקן שהיה לו, ככה הוא באמת כלל ישראלי, כי בסוף עם ישראל הוא דבר אחד ועמנואל נוגע בלב העם".