תומר פרסיקו האשים את מרים לוינגר בסכסוך עם הפלשתינים - וחטף

מספר שעות לאחר פטירתה של אחת ממקימות היישוב היהודי בחברון, טען פרסיקו כי בכך היא אשמה "בעושק תושביה הפלסטינים של העיר". התגובות לא איחרו לבוא: "שכחת את מאורעות תרפ"ט?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 13:24 יא בתשרי התשפא

תומר פרסיקו האשים את מרים לוינגר בסכסוך עם הפלשתינים - וחטף
מרים לוינגר בחברון. פרסיקו "האשים" אותה במצב הפלשתינים בעיר, צילום: Gershon Elinson/Flash90

לפני שעה קלה (ג') הובאה הרבנית מרים לוינגר למנוחות בבית העלמין העתיק בחברון, בנוכחות מצומצמת של בני משפחה בלבד. הרבנית לוינגר הלכה לעולמה אתמול (ב') במוצאי יום כיפור. לפני כשנתיים קיבלה לוינגר את פרס ירושלים על פועלה המבורך בעשרות השנים במסירות רבה למען ההתיישבות היהודית בעיר חברון.  

עשרות אנשי ציבור ספדו במהלך היום ללוינגר, ביניהם ראש הממשלה נתניהו, שרים וחברי כנסת. מי שלא התרשם מאותם הספדים הוא תומר פרסיקו, חוקר דתות ומוביל דעה בקרב חוגי שמאל שמיהר לצייץ בחשבון הטוויטר שלו את הדברים הבאים: "מרים לוינר (הטעות במקור), שהלכה היום לעולמה, הייתה זו שהובילה את הכניסה לבית הדסה בחברון, מה שבעצם התחיל את הישוב היהודי בחברון על כל הזוועות שהוא יביא איתו, מהמחתרת היהודית ועד לעושק של תושביה הפלסטינים של העיר".

הציוץ החריג, יחד עם התזמון הלא רגיש, הוביל לתגובות רבות ברחבי הרשת, כשמגיבים רבים תוהים האם הוא אינו מכיר בכך שהיישוב היהודי בחברון היה קיים הרבה לפני כן, וכמובן את אירועי תרפ"ט, שאירעו הרבה לפני חידוש היישוב היהודי בחברון בידי לוינגר. 

עיתונאי חדשות 13, ברוך קרקא הגיב גם הוא ואמר: "תומר, אתה יכול להתווכח עם משנתם של אלה שחיים בחברון היום. זה בסדר. אבל אי אפשר לכתוב פה שלווינגר החלה את היישוב היהודי בחברון. מדובר ביישוב שהיה בחברון ברצף מתקופת המקרא, למעט הפוגות היסטוריות בודדות, ושחווה כמה פעמים רצח המוני וביזה. גם בוויכוחים מרים את ההיסטוריה אסור לשכתב".

"נדמה לי שרצח יהודים בידי ערבים, רק בגלל היותם יהודים, התחיל הרבה מאוד קודם", תהה שדרן הרדיו בועז כהן, והעיתונאי והמגיש מענדי גרוזמן הוסיף: "תרפ"ט-תומר, תומר-תרפ"ט, כדאי שתכירו". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן