פרופסור גמזו: "סליחה ומחילה על שלא הצלחתי למנוע סגר מלא"

פרויקטור הקורונה מתנצל בפני אזרחי המדינה על שתקופת חגי תשרי עוברת תחת סגר מלא, ומבקש להקפיד על ההנחיות. "מבקש מכל אחד ואחת מכם לקחת אחריות אישית ולהקפיד על ההנחיות של עטיית מסיכה ושמירת מרחק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/20 12:31 ט בתשרי התשפא

פרופסור גמזו: "סליחה ומחילה על שלא הצלחתי למנוע סגר מלא"
פרופסור רוני גמזו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יום כיפור תשפ"א יעבור על אזרחי מדינת ישראל בסגר מלא בשל התחלואה הגבוהה בנגיף הקורונה. פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, כתב הבוקר (א') בחשבון הפייסבוק של בית החולים איכילוב בתל אביב, אותו הוא מנהל, כי הוא מבקש את סליחתם של אזרחי המדינה על שלא הצליח למנוע את הסגר המלא. 

"יום הכיפורים, הוא זמן לחשבון נפש והתבוננות אישית, חברתית ולאומית", פתח גמזו, "גם אני, עושה חשבון נפש עם עצמי. בעת הזו של סליחה ומחילה - אבקש זאת מכל אזרח ואזרחית במדינת ישראל על שלא הצלחתי למנוע את הסגר המלא; לכל אדם שפרנסתו נפגעת; שחייו הופכים קשים יותר; לכל אדם שנדרש לוותר על החופש לראות את משפחתו הרחבה וחבריו; לכל אדם שנאלץ לוותר על החופש והנופש, שהרי בעיני רבים, דוקא זאת התקופה לנוע בחופשיות ולנפוש בארץ ובחו"ל".

"סליחה גם מכל אדם בישראל, חילוני, מסורתי, דתי וחרדי על שתקופת חגי תשרי, ראש השנה, יום הכיפורים, סוכות ושמחת תורה שהם תקופה מיוחדת וקדושה יהיו בעיקר מחוץ לבתי הכנסת; ששמחת ימי סוכות, ושמחת תורה יהיו מוגבלות השנה". גם מהחרדים ביקש גמזו סליחה, "סליחה מיוחדת מהציבור החרדי שראה באמירותיי ובהחלטותיי פגיעה בו, בקהילתו ובמנהגיו. כל מה שאמרתי, המלצתי או החלטתי נבע מניסיוני למנוע פיקוח נפש בכל ציבור בישראל".

גמזו הודה לצוותי הרפואה. "כמי שפועל שנים רבות במערכת הרפואית הציבורית ומאמין בה, אני יודע שכולנו בבתי החולים עושים לילות כימים להעניק את הטיפול הטוב ביותר במסירות והשקעה אין קץ ועל כך תודתי הכנה לכל הצוותים הרפואיים באשר הם".

בסיום דבריו פנה גמזו אל אזרחי המדינה וביקש מכל אחד ואחת להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: "לפנינו עוד עבודה רבה גם בימי הסגר: להמשיך לבנות ולחזק את מערך קטיעת שרשרת ההדבקה ואת מערך הניהול ברשויות המקומיות - על ידי פיקוד העורף. יש לנו הכרח להמשיך לשפר את ההסברה ולחזק את אמון הציבור ביכולת של כולנו יחדיו וכל ישראלי בעצמו לנצח את הקורונה. אני מבקש מכל אחד ואחת מכם לקחת אחריות אישית על הבריאות ולהקפיד על ההנחיות של עטיית מסיכה ושמירת מרחק".