הממשלה צפויה לאשר את מתווה קבינט הקורונה: סגר מלא מיום שישי

שרי הממשלה צפויים לאשר את המתווה שגובש בקבינט הקורונה: הפגנות ותפילות יתקיימו רק בשטחים פתוחים, במגבלה של עד 20 איש ובמרחק של לא יותר מקילומטר מהבית. בתי הכנסת ייפתחו ביום כיפור במתכונת דומה לזו שהיתה בראש השנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 22:04 ה בתשרי התשפא

הממשלה צפויה לאשר את מתווה קבינט הקורונה: סגר מלא מיום שישי
אכיפה בתל אביב במהלך ראש השנה, צילום: מנחם לדרמן, פלאש 90

לאחר דיון בן שעות, קבינט הקורונה הצליח לגבש הערב (ד') מתווה שמובא כעת לאישור שרי הממשלה. במסגרת המתווה החדש יוטל סגר מלא ברחבי המדינה מיום שישי הקרוב ועד למוצאי שמחת תורה. בתקופה זו, לא תהיה עבודה במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי, למעט מפעלים ושירותים חיוניים יוכלו להמשיך לפעול בזמן הסגר.

גנץ לנתניהו: "עדיף סגר מלא כבר עכשיו"

ביום כיפור יתאפשרו תפילות בבתי הכנסת בהתאם למתווה התפילה שאושר לראש השנה. לאחר יום כיפור, יתאפשרו תפילות והפגנות באוויר הפתוח בקפסולות של עד 20 איש, במרחק של קילומטר מהבית.

במקרה של סגר מלא צפויה התחבורה הציבורית להצטמצם באופן משמעותי יותר מהסגר הראשון, בו פעילות המגזר הפרטי היתה בנפח של 30%. ככל הנראה, תופסק פעילותה של רכבת ישראל, ויופעלו קווים שלדיים בלבד לצורך הגעה של עובדים חיוניים וכן הגעה לצרכים רפואיים.

מוקדם יותר הערב, שוחח שר הביטחון, בני גנץ, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. גנץ אמר לנתניהו כי בעקבות העלייה המשמעותית בתחלואה לה אנו עדים, עדיף ללכת לסגר מלא כבר עכשיו ולא להמתין עם המהלך עד לאחר יום כיפור. גנץ הדגיש כי אם הסגר המלא יחל כבר עכשיו, יהיה צורך להתמקד בהחזרת הפעילות במשק מיד לאחר החגים.

במהלך הדיונים הרבים, יצא ראש הממשלה מהקבינט והסביר לציבור את חשיבות ההחלטה להדק את הסגר ואולי אף רמז שאנו לקראת סגר מלא. נתניהו אמר: "המצב קשה, העלייה תלולה, צריך להבין שיש פה סכנה לחיים, לכן אין ברירה אלא לקבל החלטות קשות ולהציל חיים".