משפחות שכולות בפניה לשר התרבות: פסול את מועמדות הסרט "לאה צמל - עורך דין"

מעל 100 משפחות שכולות פנו לשר התרבות, בדרישה לבטל את מועמדות הסרט על פרקליטת המחבלים בטקס פרסי אופיר: "פרקליטת השטן תזכה לכבוד ועל חשבונם של אלפי משפחות שכולות? דם יקירנו הוא הפקר?!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 18:29 ה בתשרי התשפא

משפחות שכולות בפניה לשר התרבות: פסול את מועמדות הסרט "לאה צמל - עורך דין"
פורום "בוחרים בחיים", צילום: אם תרצו

106 משפחות שכולות החברות בפורום "בוחרים בחיים" המלווה ע"י תנועת "אם תרצו", פנו היום (ד') לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, בבקשה שיפסול את מועמדות הסרט "לאה צמל - עורך דין" בטקס פרסי אופיר בקטוגרית הסרט התיעודי הטוב ביותר. על פי נתוני תקציב משרד התרבות והספורט, המשרד העביר בין השנים 2015-2019 לפחות 3,133,832 ₪ לעמותת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה (ע"ר) שאחראית לטקס פרסי אופיר.

במכתבן לשר כתבו המשפחות: "לאה צמל היא פרקליטה אשר ייצגה מחבלים רבים בבתי הדין הצבאיים ובבתי המשפט. בין השאר היא ייצגה את המחבלים אשר ביצעו את הלינץ' ברמאללה. אין מדובר בעורכת דין מן השורה אלא בפרקליטת השטן אשר לא בוחלת בשום אמצעי כדי לייצג את מי שרצחו את היקרים לנו מכל".

המשפחות תמהו: "האם הפיכת עורכי דין שמגנים על מחבלים, רוצחי יקירנו, מתוך מניע אידיאולוגי לגיבורים, זה משהו שראוי לפרס?! האם אותה פרקליטת שטן תזכה לכבוד וזאת על חשבונם של אלפי משפחות שכולות? האם דם ילדנו, הורינו, בעלינו, נשותינו והיקרים לנו הינו הפקר?! אנו קוראים לך לעשות הכול כדי שמועמדותו של סרט זה תיפסל לאלתר. מדובר בבושה שאין כדוגמתה ואנו לא נשקוט ולא ננוח עד אשר תפסיק את חרפה זו".

הרצל ומירב חג'אג' הוריה של סגן שיר ז"ל שנרצחה בפיגוע ארמון הנציב וניסחו את המכתב יחד עם דבורה גונן, אמו של דני ז"ל שנרצח במעיין הסמוך למושב דולב אמרו היום:  "כאשר משרד ממשלתי מאפשר מתן פרס לסרט המאדיר עו"ד המגנה משפטית על רוצחי חיילים ואזרחים זו יריקה בפני המשפחות השכולות. מי שתומך בטרור ובמחבלים שרוצחים ישראלים לא יוכל להיות מועמד ולא לקבל פרס או תקציבים ציבוריים על דם ילדינו. אנו קוראים לשר להתערב. זו בושה וחרפה".

תנועת "אם תרצו", המלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות שכולות מסרה בתגובה: "הפקת הסרט נולדה בחטא ובמימון משרדי ממשלה והאפשרות שיזכה בפרס היוקרתי בחסות המדינה היא הוספת חטא על פשע. כאשר משלם המיסים משתתף פעיל במימון החרפה הזו, כבר מדובר באבסורד של ממש. אנו מצפים משר התרבות לפעול בנושא ולא להסתפק רק בדיבורים. עליו לפעול למען המשפחות השכולות".