בשוהם וברמת גן לא מחכים: בתי הכנסת יסגרו החל מליל שבת ועד להודעה חדשה

נוכח העלייה בתחלואה ומדיניות הסגר, החליטו רב היישוב שוהם וראש מועצת שוהם, לסגור את כלל בתי הכנסת ביישוב ולאפשר את קיום התפילות במרחב הפתוח בלבד. ראש עיריית רמת גן: "בהתייעצות עם רב העיר הוחלט לסגור את כל בתי הכנסת, עם כל הכאב והצער"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 17:09 ה בתשרי התשפא

בשוהם וברמת גן לא מחכים: בתי הכנסת יסגרו החל מליל שבת ועד להודעה חדשה
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

נוכח העלייה בתחלואה ומדיניות הסגר, במועצה המקומית שוהם הוחלט היום (ד') על ידי רב היישוב שוהם ויו"ר רבני צהר, הרב דוד סתיו, וראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו, על סגירת כלל בתי הכנסת ביישוב. תפילות תתאפשרנה במרחב הפתוח בלבד ובכפוף להנחיות. 

בהודעה שפרסמו הרב סתיו ופטיגרו לתושבי שוהם, נכתב: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם – הציווי היהודי מקבל תוקף חדש בעת הזו, וכולנו מחויבים לדאוג זה לזה ולשמור על קדושת החיים ועל הבריאות של החברה כולה. בלב כבד, ולאחר מחשבות והתלבטויות קשות, החלטנו לסגור את בתי הכנסת הפועלים בשוהם החל מהשבת הקרובה. תפילות תתאפשרנה במרחב הפתוח בלבד, בהתאם להנחיות הממשלה, ולפי החלטת המניינים המקומיים".

בהודעתם מבקשים השניים מתושבי שוהם, בשונה מהמנהג המקובל, שלא להתקהל ברחובות היישוב לאחר תפילת כל נדרי וביום הצום. "אנו מודעים לקושי הרב ולצער הנלווה ביישום הנחיות אלה", הם חותמים את הודעתם, "יום כיפור הוא סמל יהודי ייחודי, ולרבים מבני שוהם, זוהי הפעם היחידה בשנה בה הם מבקרים בבתי התפילה. אך בכדי שיום הצום יעבור על כולנו בשלום, ושנזכה כולנו להיחתם לבריאות טובה ולחיים טובים, אין מנוס מנקיטת צעדים מחמירים אלה".

צילום: ללא

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, בישר היום לתושבים: "לאור הנתונים הקיצוניים והמחמירים לא נמתין לראות מה ומתי תחליט הממשלה ובהתייעצות עם רב העיר הוחלט לסגור את כל בתי הכנסת לאלתר עם כל הכאב והצער שבדבר.  לא נותר הרבה זמן לספק לכל קהילה וקהילה בעיר שבאופן טבעי מגיעה לשיא גודלה בתפילות יום הכיפורים את המענים השונים, שיכולים להקל ולסייע, אך נעשה כל מאמץ ונשקיע ככל שיידרש, שקדושת היום תשמר מחד ובריאות הציבור באותה המידה במקביל". 

שאמה הכהן הנחה לעזור לכל הקהילות בעיר על מנת ליצור את התנאים האופטימליים ביותר לציבור המתפללים. העירייה תסייע בקיום התפילות במרחבים הפתוחים באמצעות הצטיידות עם גזיבו, תאורה ומצננים. מ"מ הרב הראשי אהרון כץ ושלושה רופאים מתנדבים יתנו מענה לתושבים בכל הנוגע לשאלות רפואיות לצום יום הכיפורים.