הקבינט ידון בהחמרת ההגבלות. על הפרק: הכרזת מצב חירום לאומי

בעקבות התייעצויות שקיים ראש הממשלה, הוא מעוניין להעביר בקבינט הקורונה החלטה על החלת סגר כללי נרחב וסגירה של ענפים נוספים. על הפרק: הכרזת מצב חירום לאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 13:08 ה בתשרי התשפא

הקבינט ידון בהחמרת ההגבלות. על הפרק: הכרזת מצב חירום לאומי
ארכיון, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

על רקע נתוני התחלואה החמורים שהתפרסמו לפני הצהריים (ד'), לפיהם מספר הנדבקים אמש עומד על 6,923, ומספר הנפטרים ביממה האחרונה עומד על 31 - שיאים שליליים מאז התפרצות המגפה, מעוניין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להכריז באופן מיידי על הוספת מגבלות חמורות לאלו שקיימות כבר.

גמזו: "יש נדבקים בהפגנות. אין היענות מהציבור לסגר"

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה קיים התייעצות שרים. ראש הממשלה אמר שכיוון שאנו נמצאים בשעת חירום בעקבות העלייה החדה בתחלואה, הוא יבקש להעביר החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מיידי, וכן סגירת ענפים נרחבים במשק".

קבינט הקורונה יתכנס בשעה 14:00, והדיון בשאלות החמרת הסגר, כולל הדיון הסוער הצפוי סביב שאלות הגבלת התפילות והגבלת ההפגנות, צפויים לארוך שעות ארוכות. עוד לפני תחילת הדיון בקבינט דווח ב'כאן' כי שר הפנים דרעי נטש בזעם את לשכת ראש הממשלה, בשל הדרישה שעלתה לאסור כליל על קיום מניינים, כולל באוויר הפתוח.

בנוסף, כדי לאפשר לממשלה לבצע החמרות בסגר, חברי הקואליציה קיבלו הנחיה להישאר במשכן הכנסת, במידה ויהיה צורך לבצע שינויים בחוק הקורונה, ולאפשר סמכויות נוספות לממשלה. על פי דיווח בחדשות 12, המטרה היא לתת לממשלה אפשרות להכריז על עוצר מלא ולמנוע במידת הצורך מעבר ברכב לתפילות או הפגנות.