פרופסור גרוטו: "יעד היציאה מהסגר הוא 7% מאומתים מכלל הנדבקים"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות חושף את התנאים לסיום הסגר וחזרה למתווה הרמזור. גרוטו הביע גם אופטימיות וטען כי הסגר מועיל ושקיימת היענות חיובית מצד הציבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/20 11:13 ד בתשרי התשפא

פרופסור גרוטו: "יעד היציאה מהסגר הוא 7% מאומתים מכלל הנדבקים"
פרופסור איתמר גרוטו, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

ועדת הקורונה בכנסת התכנסה הבוקר (ג') על מנת לדון בהשפעות הסגר ורמת התחלואה הגבוהה. בדיון השתתף המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, והציג את התנאים הדרושים על מנת לצאת מהסגר.

 

את הדיון פתחה יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון, שהתייחסה לביקורת שהוטלה כנגדה וכנגד הוועדה על כך שבער ביטלו הגבלות של השרים. "לא רציני להטיל את האחריות על מה שקורה עכשיו על דיונים שהיו אצלנו לפני חודשיים. לא כאן צריך לשים את האצבע. הועדה התנהלה בצורה עניינית ותמשיך להתנהל בצורה עניינית". עוד אמרה: "חשוב לי לומר גם כלפי הממשלה: כולנו באותו צד ורוצים להילחם בדבר האיום הזה שהתרגש עלינו. יש לנו חילוקי דעות לאורך הדרך אבל הכל בסדר, ככה זה בדמוקרטיה. כל עוד ננהל את זה בצורה מכובדת זה בסדר".

לאחריה דיבר פרופסור גרוטו והציג את התנאים על מנת שישראל תצא מהסגר, כשהתנאי העיקרי הוא קצב ההדבקה. "כאשר כיום 12% מהנבדקים נמצאים חיוביים לקורונה, יעד היציאה מהסגר הוא 7% מאומתים מכלל הנדבקים, ובנוסף כאשר קצב ההדבקה ירד מתחת ל-1" אמר גרוטו בהתייחס למצב התחלואה הבוקר. "לאחר הסגר – נחזור למודל הרמזור, אך הצעדים של אסטרטגיית היציאה יבוצעו אחת לשבועיים. אי אפשר להציג כרגע משהו קונקרטי, זה תלוי מה תהיה ההצלחה של הסגר".

לבסוף הציג את התכנית ליציאה מסגר חזרה אל תכנית הרמזור: "היציאה הכוללת מתייחסת לשלושה מרכיבים: הראשון הוא מרכיב הרמזור וכולל החזרה הדרגתית למודל הרמזור בצורה מדורגת, השני הוא מרכיב איתור וקטיעת שרשראות ההדבקה, כרגע אנחנו לא במצב מספיק טוב אבל מגייסים את פיקוד העורף והמרכיב השלישי הוא התעצמות בתי החולים ופתיחת מחלקות קורונה כדי לטפל בחולים ולהיערך למחלות של החורף".