מנכ"ל משרד הבריאות: "המערכת במצב חירום, בקרוב נגיע לקצה גבול היכולת"

פרופ' חזי לוי שלח מכתב למנהלי בתי חולים, וקרא להם להתייחס למצב תחלואת הקורונה כמצב חירום של מערכת הבריאות: "צפויים לסיים את עשרת הימים הקרובים עם תוספת של כ-300-200 חולים קשים/מונשמים/קריטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 14:22 ג בתשרי התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות: "המערכת במצב חירום, בקרוב נגיע לקצה גבול היכולת"
תפוסה מלאה במחלקות הקורונה. אילוסטרציה, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מערכת הבריאות מתקרבת במהירות למצב של "קצה גבול היכולת", כך כותב היום (ב') מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, במכתב דחוף למנהלי בתי החולים הגריאטריים בישראל. פרופ' לוי פנה אל מנהלי בתי החולים וביקש מהם "להתייחס למצב זה כמצב חירום של מערכת הבריאות", והוסיף כי הוא "מצפה מהנהלות כלל בתי החולים והמוסדות הגריאטריים להתגייס כולן למאמץ הלאומי להתמודד עם עומס התחלואה הצפוי".

"על בסיס התחזיות שהוצגו לנו בסוף השבוע האחרון, אנו צפויים לסיים את עשרת הימים הקרובים עם תוספת של כ-300-200 חולים קשים/מונשמים/קריטיים". כותב פרופ' לוי למנהלי בתי החולים. 

בהמשך פורם ב'כאן' כי משרד הבריאות פנה לרופאים שפרשו לגמלאות, וביקש מהם לחזור ולתגבר את המערכת בשל מצב החירום בו היא מצויה, בשל הזינוק בתחלואת הקורונה. בפניית משרד הבריאות הודגש כי הרופאים המתנדבים יועסקו במחלקות שאינן מטפלות בחולי קורונה, בשל העובדה שהם מצויים בקבוצת סיכון.


(ראש הממשלה בעדכון לציבור, ערב החלת הסגר)

לאחר ימים ספורים של סגר, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו בישראל 2,565 חולי קורונה חדשים. מספר החולים שמצבם קשה נותר ללא שינוי ועומד על 643. גם במניין המונשמים לא חל שינוי, ומספרם 170. מניין הנפטרים עומד מאמש על 1,256.

מספר הבדיקות שנעשה אתמול - ראש השנה - הוא כמחצית מהמספר היומי הממוצע בימים האחרונים ועל כן גם מספר החיוביים בהתאם. 

בתוך כך בממשלה דנים בהחמרה של הסגר מאחר וההנחיות בראש השנה יצרו חריגות רבות מהנהלים כאשר אזרחים רבים הולכים למקומות בילוי וטוענים כי הם בדרך להפגנה. במקביל, ערים חרדיות ביקשו התושבים מהמשטרה אישורים להפגנות מוצאי חג כדי להקל על התושבים לחזור לבתים אחרי החג.