סיכום חדשות ראש השנה: קנסות, דוחות והמירוץ לחיסון

לאחר תחילת הסגר המשטרה השיתה קנסות על בעלי עסק שהפרו את ההנחיות. יותר מ-2,800 דוחות חולקו. רק 1 מכל 10 יקבל חיסון נגד קורונה בשנת שחרורו

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/20 19:40 ב בתשרי התשפא

סיכום חדשות ראש השנה: קנסות, דוחות והמירוץ לחיסון
קנס על הפרת הנחיות. אילוסטרציה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

המשטרה אכפה במהלך החג את הנחיות הסגר במסגרת המשך המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. שוטרי משטרת ישראל פועלים ומבצעים הסברה לצד אכיפה יזומה. היום (א') הגיעו שוטרי השיטור העירוני בתל אביב לבצע אכיפה במסעדה בעיר. במסעדה שהו כעשרה סועדים ומחוצה לה שהו כ-40 נוספים. בעל המסעדה פתח הפעיל אותה בניגוד מוחלט להנחיות והפר את הסגר. על בעל העסק, הוטל קנס על סך של 5,000 שקלים, ובנוסף הוא חויב לסגור את העסק ולחדול מקבלת קהל. 

במהלך החג משטרת ישראל הטילה קנסות דומים על מגוון בתי עסק ובסך הכל הוטלו 30 קנסות בגין הפעלת מקום ציבורי או עסק בניגוד לתקנות משרד הבריאות. ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה "תמשיך לבצע אכיפה בכל מקום בו תזהה זילות בחיי אדם ובבריאות הציבור ותסייע בכל האמצעים במאבק לבלימת התפשטות הנגיף".

המשטרה פרסמה היום את מספר הדוחות שחולקו ביממה האחרונה לציבור הרחב בגין הפרת ההנחיות במהלך הסגר. על פי הנתונים, חולקו אתמול 2,802 דוחות לאזרחים, מתוכם 2,044 בגין יציאה ממקום המגורים לפעולה או מטרה אסורה. בנוסף, נרשמו 639 דוחות בגין אי עטיית מסיכה, 37 על הפרת חובת בידוד או הגעה למקום בידוד תוך שימוש בתחבורה ציבורית. 28 דוחות נוספים חולקו בגין שהייה במקום שפעילותו נאסרה או שהייה בחוף הים בניגוד לתקנות, ו-13 נוספים בגין שהייה של אדם במקום בו אינו מתגורר. תשעה דוחות חולקו בגין סירוב להוראה לפזר התקהלות, ארבעה דוחות על מתן שירות למי שאינו עוטה מסיכה, ושלושה דוחות ניתנו לאנשים החייבים בבידוד והפרו את הוראות הרופא.

רק אחד מכל עשרה בני אדם בכדור הארץ יזכה להתחסן נגד קורונה בשנה הראשונה מאז ישוחרר חיסון כזה בעולם, כך טוענים מומחים ברשת SKYNEWS. המומחים על ניתחו את יכולות הייצור העולמיות, ומהן עולה כי עד שנת 2021 מגבלת יצור מנות החיסון תעמוד על רק 2 מיליארד, זאת מתוקף הנחה כי יתקבלו אישורים לייצור תרופה לנגיף.

חישובים מראים כי גם כאשר יוכפלו יכולות הייצור בעולם, כפי שמתוכנן, עד סוף 2022 רק מחצית מהאוכלוסייה העולמית תוכל להיות מחוסנת. על כן מעריכים המומחים, כי מגבלות על טיסות וריחוק חברתי יישארו איתנו בשנים הקרובות, אלא אם תירשם פריצת דרך טכנולוגית משמעותית בייצור החיסונים.

אחרי מאבק ממושך ומתוקשר בסרטן הלבלב, הלכה לעולמה רעייתו של שדרן הרדיו דידי הררי. בת 52 הייתה במותה. מירית הותירה אחריה שלוש בנות ושני נכדים. במהלך החודש האחרון בישר לה הנשיא המדינה ראובן ריבלין כי זכתה באות הנשיא להתנדבות. לפני עשרה ימים כתבה: "כל יום אני תוהה אם היום זה היום".