הדובר של תמר זנדברג: "סגר לחילונים בלבד? מעיד על ניתוק ובורות"

אלעד וולף, הדובר של חברת הכנסת ממרצ, טען בטוויטר שכל ניסיונות ההשוואה בין ההגבלות לדתיים ולחילונים הם "הזייה". לדבריו "החיים של דתיים הם לא רק סביב תפילות ומצוות. גם חיי היום יום שלהם נעצרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/20 16:26 כח באלול התשפ

הדובר של תמר זנדברג: "סגר לחילונים בלבד? מעיד על ניתוק ובורות"
"סגר לחילונים בלבד? מעיד על ניתוק ובורות". אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות מ-24 שעות לפני הטלת הסגר, נשמעים קולות רבים על אפליה ואי שיוויון בהנחיות וההגבלות בין דתיים לחילונים. אלה מוחים על קיום ההפגנות, ואלה קוראים נגד ההיתרים לטבילה במקווה, שוק ארבעת המינים ותפילות במקומות סגורים. 

אלעד וולף שמשמש כדובר של חברת הכנסת ממרצ, תמר זנדברג, בחר לצאת דווקא נגד הקריאות שעולות מהמחנה שלו וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: הטענה לפיה יש סגר לחילונים בלבד מעידה על בורות וניתוק (במקרה הטוב). החיים של דתיים הם לא רק סביב תפילות ומצוות. גם חיי היום יום שלהם נעצרים. ההשוואה בין פתיחת מקווה לבין פתיחת בריכה היא הזייה. הקלות בה חילונים דורשים הפסקה מוחלטת של מצוות דתיות היא לא עניינית ובעיקר לא הומנית" 

https://twitter.com/EladWolf/status/1306544736157814785

וולף טען כי הטוענים נגד ההגבלות שמקלות עם דתיים, שוכחים זכות מאוד חשובה "הדיון בהחרגות צריך להיות אחראי ולא פוליטי. *אבל* חופש פולחן זאת זכות אדם שנמחקת פה בקלות יתר ובזלזול והאמירה של סגר לחילונים בלבד יוצא מהנחה שדתיים מבוקר עד ערב רק עוסקים בתפילות".