סערת אומן| השר אלקין: "אוקראינה הודיעה שלא תאפשר כניסת ישראלים"

ראש צוות השרים למתווה הטיסות לאומן ביקש מהחסידים שנסעו לאומן לחזור ארצה והסביר: "האוקראינים הודיעו שלא יאפשרו לא כניסה דרך מעברי גבול ולא שום משלחת מצומצמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/20 10:20 כח באלול התשפ

סערת אומן| השר אלקין: "אוקראינה הודיעה שלא תאפשר כניסת ישראלים"
טסים לאומן? לא השנה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

בזמן שמאות חסידים צובאים על גבולות אוקראינה, הודיע השר להשכלה גבוה והמים זאב אלקין, כי לא תותר כניסת ישראלים. אלקין, שעומד בראש צוות השרים למתווה הטיסות לאומן, ביקש מהמתפללים שכבר נסעו לחזור ארצה. 

"למרות מאמצים רבים שנעשו כדי לסייע לישראלים שניסו להיכנס לאוקראינה דרך בלרוס או מולדובה הגיעה הבוקר תשובה סופית שלילית משלטונות אוקראינה. אוקראינים הודיעו שלא יאפשרו לא כניסה דרך מעברי גבול ולא שום משלחת מצומצמת. אני קורא לאזרחינו לחזור לארץ ולהישמע להנחיות הבידוד בחזרתם. שנה טובה", צייץ אלקין בחשבון הטוויטר שלו. 

בתוך כך, עשרות חסידי ברסלב ובני משפחותיהם תקועים מאז אמש (יום ד') בנמל התעופה בקישינב שבמולדובה, שאליה הגיעו דרך טורקיה כדי להמשיך לאומן שבאוקראינה - אך כניסתם סורבה. עם ההודעה על כך פרצו הפרות סדר במקום.

כזכור, הממונה על הקורנה פרופסור רוני גמזו שיגר מכתב לנשיא אוקראינה ובו ביקש ממנו למנוע את כניסת החסידים לארצו. המכתב עורר סערה גדולה ואף גרם להתפרצות אנטישמיות באוקראינה. בעקבות כך מינה ראש הממשלה נתניהו צוות שרים שייבחן את מתווה הטיסות והציב בראש הועדה את השר אלקין. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן