בפעם השנייה: הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית למערכת המשפט נפלה

ברוב של 47 מתנגדים מול 6 תומכים, הכנסת הפילה את ההצעה להקים ועדת חקירה לבדיקת "תחלואי מערכת המשפט". חברי הכנסת של הליכוד נעדרו בעוד חברי כחול לבן הצביעו נגד

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/20 13:43 כז באלול התשפ

בפעם השנייה: הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית למערכת המשפט נפלה
השר ניסנקורן משיב להצעת החוק, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתום דיון סוער, מליאת הכנסת הפילה, ברוב של 47 מתנגדים מול 6 תומכים, את ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת "תחלואי מערכת המשפט". הקואליציה הגיעה מוכנה להצבעה וכך מנעה משבר קואליציוני נוסף. 

חברי הליכוד, מלבד ח"כ שלמה קרעי ואריאל קלנר שתמכו, נעדרו מהאולם. חברי כחול לבן הצביעו נגד, כולל שר החוץ גבי אשכנזי ושר הביטחון בני גנץ. חברי הכנסת של ש"ס התנגדו, ואילו חברי יהדות התורה לא נכחו. 

"הממשלה הזו היא כישלון חרוץ בכל תחום", אמר חבר הכנסת סמוטריץ בפתח הדיון מעל דוכן הכנסת, "אם גם אחרי החשיפות המטלטלות של עמית סגל ואראל סגל וקלמן ליבסקינד אתם עדיין יושבים כאן מפוחדים ולא תומכים בהצעה כל כך צודקת, כל כך אלמנטרית, אז כנראה מגיע לכם, מגיע לך ראש הממשלה. אבל, זה לא מגיע לציבור הישראלי. זה לא מגיע למצביעי הימין שכל פעם מצביעים ימין ומקבלים שמאל", קבע סמוטריץ'.

ח"כ שלמה קרעי תקף את יו"ר ימינה בנט על שלא הגיע להצבעה: "‏נפתלי בנט - "אינו נוכח" בימינה, ברח לשמאלה. "הימני" הגדול נפתלי בנט בורח מהצבעה של הסיעה שלו עצמו, וסמוטריץ הגיבור הגדול מטיף לחברי הליכוד. איך סמוטריץ, עלה התאנה של בנט, יצליח לעשות משהו, אם הבוס שלו בנט פוזל לשמאל ויסכל כמו ניסנקורן כל יוזמה ימנית?" 

כזכור, הצעת החוק לוועדת בדיקה פרלמנטרית היתה  כלפי שופטי העליון עלתה להצבעה וגרמה למשבר קואליציוני עמוק, אולם בשל היעדרותם של חברי הכנסת של הליכוד ההצבעה נפלה.