אלף מוזמנים וארבעה נאומים: ההכנות לטקס בבית הלבן - בשיאן

טקס החתימה על ההסכמים ההיסטוריים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, ייערך הערב בבית הלבן בנוכחות כאלף מוזמנים. עם האמירייתים צפוי להיחתם הסכם רשמי, ועם בחריין מסמך הצהרת כוונות קדם-הסכמי. השגריר ארדן שהוזמן באיחור - יגיע

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 07:39 כו באלול התשפ

אלף מוזמנים וארבעה נאומים: ההכנות לטקס בבית הלבן - בשיאן
נתניהו וטראמפ. ייפגשו במדשאת הבית הלבן, צילום: צילום מסך מיוטיוב

לקראת הסכמים היסטוריים: ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, יתכנסו היום (ג') ב-19:00 (שעון ישראל), על מדשאת הבית הלבן לטקס החתימה החגיגי על ההסכמים לכינון יחסים בין המדינות הערביות לישראל. 

לטובת התמונה המסורתית של לחיצו הידיים, צפויים המנהיגים לחרוג משגרת הקורונה, כשנתניהו יעמוד לצד טראמפ ושרי החוץ. הטקס יכלול נאומים של ארבעת המנהיגים וצפוי להימשך כ-40 דקות. למרות שהממשל האמריקאי לא חייב את משתתפי הטקס בחבישת מסכות, צפויה המשלחת הישראלית שתשב בקפסולה כן לעטות אותן, בניגוד לשאר הקהל באירוע. בטקס ישתתף גם חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר - שתיווך בין ישראל לאיחוד האמירויות בביקור עם המשלחת הישראלית באבו דאבי לפני כשבועיים.

ישראל תחתום על שני מסמכים נפרדים כחלק מההסכם. הראשון, הסכם עם איחוד האמירויות, והאחר, הצהרת כוונות לכינון שלום עם בחריין, זאת בשל הזמן הקצר מאז ההכרזה על ההסכם עם בחריין ביום שישי האחרון, שלא הותיר די זמן לגיבוש הסכם מסודר ומקובל על הצדדים.

ארבעת המדינות המעורבות, הסכימו שלא לחשוף שום פרט מההסכמים טרם החתימה, אך גורמים מדווחים שמעבר לשיתופי הפעולה בין המדינות, נידונו גם פתיחת נציגויות רשמיות במדינות והתייחסות לסוגייה הפלשתינית. 

בטקס ינכחו כאלף אנשים, כשברשימת המוזמנים אפשר למצוא את המיליארדר שלדון אדלסון, שר החוץ ההונגרי פטר שז'יארטו יהיה הנציג היחיד מטעם האיחוד האירופי שינכח בטקס. שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, ניקי היילי תגיע אף היא, ואנשי העסקים רון לאודר וסילבן אדמס צפויים להשתתף בטקס. עוד מוזמן לטקס הוא נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, דורי גולד, שיהיה אחראי לפתיחת המשרד הישראלי לאנרגיה מתחדשת באבו-דאבי. הבוקר דווח כי שגריר ישראל באו"ם ובוושינגטון, גלעד ארדן, שלא קיבל הזמנה מלכתחילה, הוזמן ויגיע לטקס. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן