הממשלה אישרה: מערכת החינוך תיסגר רק בשישי

שרי הממשלה אישרו את הדחייה בסגירת מערכת החינוך מיום רביעי ליום שישי, ערב ראש השנה. שר החינוך גלנט בירך על ההחלטה ואמר: "ילדי ישראל הם העתיד שלנו - אמשיך לדאוג לבריאותם ולחינוכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/20 17:17 כד באלול התשפ

הממשלה אישרה: מערכת החינוך תיסגר רק בשישי
בתי הספר ימשיכו לפעול עד יום שישי. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

למרות התכנון המקורי והרצון של הממונה גמזו לסגור את מערכת החינוך כבר מיום רביעי, הלחץ של שרי הממשלה והציבור הוביל לדחייה בסגירת מערכת החינוך ליום שישי, ערב ראש השנה. שר החינוך יואב גלנט אמר עם תום ההצבעה בה הוחלט על הדחייה כי הוא "מודה לראש הממשלה ולחבריי השרים על אישור הצעתי להמשיך בלימודים עד יום ו׳, ערב ראש השנה. ילדי ישראל הם העתיד שלנו - אמשיך לדאוג לבריאותם ולחינוכם".

כרגע מסתמנת הקלה בתכנית של משרד הבריאות לחגים שתעלה להצבעה בישיבת הממשלה בשעה הקרובה. מרבית הוויכוחים בישיבת השרים נרשמים סביב סוגיות ההפגנות בסגר, הגבלת התנועה של 500 המטרים, פעילות המגזר הפרטי ומתווה בתי הכנסת. 

השר רפי פרץ טען במהלך הדיון כי יש צורך בקבלת החלטות שלא תפגע באמון הציבור בממשלה, והוסיף כי "כל הציבור צריך לקחת חלק במאמץ למיגור המגיפה. אם זה אומר פחות מתפללים בבתי הכנסת, ואם זה אומר פחות מפגינים בירושלים. אין שום הבדל ביניהם. פיקוח נפש קיים בבתי הכנסת ובהפגנות".