בית המשפט קבע: 16 חודשי מאסר לציפי רפאלי, 9 חודשי עבודות שירות לבר

השופטת אישרה את הסדר הטיעון מול משפחת רפאלי. בהחלטה נקבע כי בעוד חודש ציפי רפאלי תחל לרצות 16 חודשי מאסר בכלא, ובתה הדוגמנית בר רפאלי תבצע עבודות שירות. בנוסף ישלמו כל אחת קנס של 2.5 מיליון שקלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/20 13:26 כד באלול התשפ

בית המשפט קבע: 16 חודשי מאסר לציפי רפאלי, 9 חודשי עבודות שירות לבר
בר וציפי רפאלי בבית המשפט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (א') את דינן של בר רפאלי ואמה ציפי, בעוון עבירות מס. השופטת בתיק אישרה את מסגרת הטיעון בו הוחלט כי האם ציפי תשלח לכלא ל-16 חודשים. בתה הדוגמנית בר תבצע עבודות שירות למשך 9 חודשים. בנוסף כל אחת מהן תאלץ לשלם קנס בשווי של 2 וחצי מיליון שקלים. תאריך הכניסה של ציפי רפאלי לכלא יחל יממה לאחר ראש השנה ב-21.09.

לפני חודשיים הרשיע בית המשפט את האם והבת לבית רפאלי בשורת עבירות מס, לאחר שהודו במעשים. הדיון התקיים בנוכחות עשרה אנשים בלבד וללא נוכחות התקשורת, מטעמי בריאות. עו"ד רוטי ליטבק, שמייצגת את בר רפאלי, תמכה בהסדר הטיעון, וביקשה לאמצו: "ענישה של תשעה חודשי מאסר בעבודות שירות וקנס בגובה 2.5 מליון שקלים היא ענישה משמעותית ומכאיבה. היא הולמת את העבירות והנסיבות של ביצוען ואת נסיבותיה האישיות. זה איזון ראוי בין נסיבות העבירה, שנעברו ללא כוונה להתחמק מתשלום מס, ובין הנסיבות האישיות של הנאשמת".

עו"ד אלעד פנחס מהפרקליטות המייצג את רשות המסים הסביר מדוע דווקא האם ציפי מקבלת את העונש החמור יותר: "חלקה של ציפורה במעשים גדול יותר, היא זו שניהלה את הכספים של בר. היא זו שתכננה ונטלה את החלק העיקרי בביצוע המעשים בכתב האישום והיא זו שעמדה בקשר ישיר עם המייצגים וסיכמה להם את הנתונים שהוצגו בפני פקיד השומה. בר רפאלי הייתה בגיל צעיר יחסית".