במסגרת הסדר הטיעון: בר וציפי רפאלי הורשעו בהעלמת מס

הדוגמנית המפורסמת ואמה הורשעו בעבירות מס רבות, כחלק מעסקת הטיעון. במסגרת העסקה כל אחת תשלם קנס של 2.5 מיליון שקלים ועוד 8 מיליון שקלים שומת מס. ציפי תכנס לכלא למשך שנה וארבעה חודשים, ובר לתשעה חודשים של עבודות שירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 14:04 כח בתמוז התשפ

במסגרת הסדר הטיעון: בר וציפי רפאלי הורשעו בהעלמת מס
בר וציפי רפאלי בבית המשפט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (ב') את אשת העסקים ציפי רפאלי ובתה הדוגמנית בר בשורת עבירות מס, לאחר שהודו במעשים. הדיון התקיים בנוכחות עשרה אנשים בלבד וללא נוכחות התקשורת, מטעמי בריאות. השופטת דנה אמיר ניהלה את שלב הטיעונים לעונשן של ציפי ובר רפאלי, במהלכם פרצה האם בבכי. על הסדר הטיעון עונשם של השתיים יהיה  קנס של 2.5 מיליון שקלים לכל אחת, ועוד 8 מיליון שקלים שומת מס. האם ציפי תרצה 16 חודשי מאסר ויוטל עליה אף מאסר על תנאי, ועל בר יוטלו תשעה חודשי עבודות שירות.

עו"ד אלעד פנחס מהפרקליטות המייצג את רשות המסים בתביעה אמר בדיון: "המאשימה סבורה כי ההסדר ראוי והוגן, ונותן ביטוי לכלל שיקולי הענישה ונסיבות ספציפיות של תיק זה. התחשבנו בלקיחת האחריות וההודאה באשמה של הנאשמות טרם פתיחת ההליך בבית המשפט. לקיחת האחריות באה לידי ביטוי גם בסיום המחלוקות הכספיות. מדובר במעשים מתוכננים מתוחכמים ושיטתיים שבוצעו לאורך זמן".

עוד הסביר מדוע דווקא האם קיבלה עונש גדול מהבת: ""חלקה של ציפורה במעשים גדול יותר, היא זו שניהלה את הכספים של בר. היא זו שתכננה ונטלה את החלק העיקרי בביצוע המעשים בכתב האישום והיא זו שעמדה בקשר ישיר עם המייצגים וסיכמה להם את הנתונים שהוצגו בפני פקיד השומה. בר רפאלי הייתה בגיל צעיר יחסית".

בר רפאלי

בר רפאליצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עו"ד רוטי ליטבק, שמייצגת את בר רפאלי, תמכה גם היא בהסדר הטיעון, וביקשה לאמצו: "ענישה של תשעה חודשי מאסר בעבודות שירות וקנס בגובה 2.5 מליון שקלים היא ענישה משמעותית ומכאיבה. היא הולמת את העבירות והנסיבות של ביצוען ואת נסיבותיה האישיות. זה איזון ראוי בין נסיבות העבירה, שנעברו ללא כוונה להתחמק מתשלום מס, ובין הנסיבות האישיות של הנאשמת".