בית כנסת הגדול בירושלים: לראשונה מאז 1958 בית הכנסת יהיה סגור בחגים

בתקופת החגים בתי הכנסת יהיו פתוחים על פי הגבלות משרד הבריאות, אך הנהלת בית הכנסת הגדול בירושלים לא לוקחת סיכונים: "לאחר חשיבה ארוכה, החליטה הנהלת בית הכנסת הגדול בצער: שערי ההיכל יישארו נעולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/20 08:55 כד באלול התשפ

בית כנסת הגדול בירושלים: לראשונה מאז 1958 בית הכנסת יהיה סגור בחגים
בית הכנסת הגדול בירושלים, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בית הכנסת הגדול בירושלים סוגר את שעריו. התכנית למלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל תובא היום (א') להצבעה בממשלה. השלב הראשון בתכנית יהיה ככל הנראה סגר כללי וממנו הוחרגו בתי הכנסת. על פי המתווה שיוצג לשרים, בשטח הפתוח יוכלו להתפלל עד 20 איש ובמבנה סגור יתפללו עד 10 אנשים. על אף המתווה, הנהלת בית הכנסת הגדול בירושלים, הודיעה הבוקר כי היא לא לוקחת סיכונים ובתקופת החגים שערי בית הכנסת יהיו נעולים.

בהודעה הרשמית נכתב: "לא נכחד מכם שהנהלת בית הכנסת הגדול - בשיתופם של אחרים - התחבטה במשך זמן ממושך כיצד לנהוג לקראת ה ימים הנוראים. שיקולים רבים קרצו לנו להטוות את הכף, לטובת פתיחת ההיכל ועריכת התפילות במתכונת זו או אחרת. קל היה מאוד להטות אוזן לשיקולים אלה. על פניו זה היה הדבר הנכון לעשות. לטובת קהל המתפללים, לטובת בית הכנסת, לטובת כל המבקש לשפוך לבו לפני בורא עולם".

הרב סתיו: "חלילה אם תפילות ראש השנה יביאו להידבקות או מוות של אדם אחד"

"ואולם", נכתב בהמשך ההודעה, "השיקול המכריע הנו ביטחונם האישי של כל אחד ואחד מכם. מרכיב מכריע בשיקול זה הנו חוסר בידע, הבלבול, הוויכוח בין במומחים והשינויים בהנחיות. בית הכנסת הגדול אינו כבית תפילה אחר. הוא רחב, הוא מחייב בדיקות בריאות בכניסה, הוא מחייב לאסור כניסתם של מתפללים, אשר לא נרשמו מראש, וכמובן הוא מחייב מגבלה במספר המתפללים. וגם אם באלה נעמוד, עדיין הסיכון קיים. אחד ששגה, אחד שנמצא חיובי ולא ידע, אחד שיכול להדביק את האחר. את הסיכון הזה מבקש בית הכנסת הגדול למנוע".  

בהודעה נכתב כי לראשונה מאז 1958 שערי בית הכנסת יהיו נעולים בתקופת החגים: "לאחר חשיבה ארוכה, החליטה הנהלת בית הכנסת הגדול בצער, על מנת להבטיח את שלומו ובריאותו של כל אחד ואחת מכם, שהשנה ולראשונה מאז החלו התפילות עוד בהיכל שלמה בשנת 1958, שערי ההיכל יישארו נעולים. כולנו נתפלל בבית הכנסת הגדול במהרה "ברוב עם הדרת מלך", בריאים ושלמים".